Pátek 19. července 2024, svátek má Čeněk
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Vystřižení Bakaly z reportáže byla chyba editora. Televize mu sníží plat

USA

  19:55
PRAHA - Editora odpovědného za televizní reportáž, ze které byla vystřižena kritická slova prezidenta Miloše Zemana na adresu podnikatele Zdeňka Bakaly, Česká televize dočasně převede na jinou pozici a sníží mu plat. Generální ředitel ČT Petr Dvořák se ve čtvrtek se šéfem zpravodajství Zdeňkem Šámalem shodli na tom, že zásah editora byl chybou.

Generální ředitel ČT Petr Dvořák. foto: MAFRA - Petr Topič

Za pochybení, které již potvrdil i takzvaný editoriální panel, se Dvořák divákům omluvil. Informovala o tom mluvčí televize Alžběta Plívová. „Zpravodajství České televize pracuje čtyřiadvacet hodin denně a musí okamžitě reagovat na aktuální dění. A přestože redakci tvoří profesionální tým, je pochopitelné, že výjimečně může dojít k ojedinělým chybám. Naším úkolem je tyto situace minimalizovat a přijmout odpovědnost za to, když se stanou. Omlouvám se proto divákům České televize za naše pochybení,“ uvedl Dvořák. 

Stanovisko editoriálního panelu, kterým se ve středu zabývala Rada ČT, ve čtvrtek Dvořák projednal se Šámalem. Na základě stanoviska panelu, vlastního šetření ředitele zpravodajství i vyjádření editora, který krácení Zemanova výroku nařídil, se shodli, že zásah byl chybou. Dvořák poté přijal řešení šéfa redakce zpravodajství, který rozhodl odpovědného editora dočasně převést na místo s nižším rozsahem rozhodovacích pravomocí a s odpovídajícími mzdovými důsledky. „Ředitel zpravodajství také požádal vedení redakce o návrh dalších systémových kroků, které by podobné chyby eliminovaly,“ řekla mluvčí.

Vymazání jména Zdeňka Bakaly

Zeman na konferenci k 25 letům svobodného podnikání zhodnotil dosavadní vývoj v zemi. „Jdeme po stoupající cestě, na které jsou některé zbytečné kameny. Tu Viktor Kožený, tu Zdeněk Bakala. Naše obce a města ‚krásní‘. Dokonce se můžeme vzájemně kritizovat. Přes všechny chyby zde sedíme jako svobodní lidé, kteří mohou vyjadřovat své názory bez obavy, že je někdo zavře. A to není málo,“ uvedl prezident. Projev televize odvysílala na ČT24, ve večerní reportáži ale Bakalovo jméno ve výňatku Zemanova projevu chybělo.

Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček v úterý uvedl, že za vystřižením mohlo být to, že Bakala doprovázel premiéra Bohuslava Sobotku na nedávné cestě po USA. Sobotka i mluvčí Bakaly Tomáš Pavlík to odmítli jako nesmysl.

Reportáži se ve středu zabývala Rada ČT, která ale žádné oficiální usnesení nevydala. Stanovisko by měla přijmout na příštím zasedání na začátku ledna. Předseda rady Jaroslav Dědič to odůvodnil tím, že vyjádření editoriálního panelu bylo zveřejněno krátce před zasedáním a ne všichni členové Rady se s ním mohli detailně seznámit.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!