Nyni se pivo nevari z chmele, ale z chmeloveho extraktu (na lahvi je oznacen jako chmelovy produkt). Vyrabi se pomoci CO2, kyseliny syrove atd. Je to tedy chemicky produkt. Pivi se vari v dvojnasobne koncenraci, aby se usetrila energie, pak se redi vodou.
Do piva se v posledních letech pod hlavičkou úspor dávaly ledasjaké náhražky, včetně těch čínských. A netýkalo se to jen chmele. Výsledek podle toho vypadal - mnohé značky ztratily u pivařů glanc. A to i ty do té doby nejznámější - Pilsner, Gambrinus, Krušovice, Staropramen, Starobrno... darmo vzpomínat. Byla to manažerská hloupost, na kterou pivovary doplácejí doteď. Těmto experimentům ale třeba takový Budvar odolal a u ležáku se poloraného červeňáku poctivě drží. A ví proč - tohle pivo se nikdy nestalo propadákem.