Tyto dva pojmy pana ŽABŽY jsou poněkud spletené a nemají spolu nic společného. Pan Žabža má pravdu v posuzování daní jako platbu za výkony státu, tedy za smluvní vztah mezi státem, obcí, krajem (státem resp. kantonem ve Švýcarsku) a danˇovým plátcem. Pokud tato smlouva je porušena, musí být nahrazena jinou nebo postihem jedné či té druhé strany. Tak tomu je ve Švýcarsku, protože danˇový poplatník má možnost se v referendu, která se konají s pravidelností švýcarských hodinek i na téma daně, s podivem ale je, že většinou tato refertenda projdou, pokud ovšem ten, kdo ho uchopí, argumentuje správně. Ubezpečuji vás, že švýcarský občan dokáže velmi dobře rozeznat falešnou argumentaci a pošle pak jako důsledek referendum k vodě.
Bankovní tajemství vzniklo nekdy kolem roku 1930 a mělo a má doposud své opdstanění, toto nevzniklo jako možnost danˇového úniku, nýbrž jako ochrana jednotlivce proti státu a jeho "nenažranosti" co se týká daní, to jen jako jeden z důvodů jeho vzniku. Že švýcarského bankovního tajemstvé bylo zneužito - nikoliv Švýcarskem, nýbrž občany jiných států jako reakci na vysoké danˇové požadvky toho či onoho státu je také pravdou, ale diskutovat o oprávněnosti výšky daní lze jen a jen občany toho státu, kteří po něm požadují určití služby a jsou či nejso ochotni za ně zaplatit.
Žijeme ve 3.tisicíletí od "narození Krista", či jiných dob od zakladatelů jiných věr. Místo věr hrají větší roli politické ideje spojené nerozlučně s ekonomickými zájmy.
Snad již každý má, díky kosmonautice či geologům, reálný názor na nebesa a peklo.
Mění se názor na Slunce a jeho energii dopadající na planetu Zemi.
Proč nezměnit celosvětový názor i funkci švýcarského bankovnictví, či na daňové ráje?.