První projekt lanovky, která by dopravovala návštěvníky do pražské zoo, vznikl již v roce 1950. V polovině 60. let se pak zrodil koncept, který počítal hned se třemi lanovými drahami: první měla vést od holešovického Výstaviště do zoo, druhá v okruhu kolem zoo a třetí mezi spodní a horní částí jejího areálu.
Na velkorysý projekt se však nenašly finance, a tak se nakonec postavila jen takzvaná „dětská lanovka“ uvnitř zoo. Budování spojnice horní a dolní části areálu začalo v roce 1972 a trvalo pět let. Horní stanice měla nést název nedaleké bývalé viniční usedlosti Černohouska, dolní stanice byla navržena k dětskému koutku.
Zanedlouho po dokončení se však na této lanovce našly tak závažné nedostatky, že jejich náprava trvala léta a pravidelný provoz mohl být zahájen až 1. července 1981. Od té doby zajišťuje pravidelný provoz a údržbu lanovky pražský Dopravní podnik.