Kupní síla
Rád bych připojil pár názorů, hlavně pro Šumaváky:1. Ani za první republikyneexistovalo, že by si mohl postavit každý úplně co chce, viz ořechovka v praze. I dnes by měla Šumava udržet svůj ráz a nepřipustit cokoliv. 2. I ve světě je běžné, že penzion je živnost, nikoliv podnikání. Pak to samozřejmě finančně nefunguje. 3. Buďme střízliví. Nemyslím, že by do super kolosů chodili spát turisti, ti vyhledávají jinou kategorii, ale hlavně je nutné si uvědomit, jaká je kupní síla. Podnikatel si postaví pěnzion, sám chce jen sbírat zisky, ne pracovat, tak si vypočte náklady na zaměstnance, splátky dluhu a jeho přiměřený zisk, tipne si obsazenost, ale nebere v potaz kupní sílu. Jestliže má rodina zaplatit 2,5 tisíce za noc v malém pokojíčku a strávit tam prodloužený víkend, tak za ubytování zaplatí 7,5 se snídaní. Za vše ostatní dále platí, takže rodina zaplatí minimálně 12,5 tisíce, spíše 15 tisíc. Za týdenní dovolenou dá 17,5 tisíce za ubytování, bez vleků minimálně 25 tisíc, s vleky spíše 30 tisíc. A teď mi řekněte, kolik procent rodin si to u nás může dovolit, obzvláště, když v Alpách v rodinných penzionech je to vyjde levněji. Chce to začít přemýšlet selským rozumem. Mega stavby Šumavu rozhodně nezachrání.