130 let

BÁRTOVY ŠKRTY

Česko

* Ministr dopravy Vít Bárta začal ve svém úřadě velmi zostra. Ze dne na den zastavil 12 silničních a 31 železničních staveb. Pokračovat se mělo jen tam, kde se se stavebními firmami domluví na slevách.

* Jednou ze zastavených železničních staveb byla modernizace trati z Plzně do Rokycan, jejíž součástí je i železniční tunel u Ejpovic.

* Po dvou měsících však v případě této stavby ministr Bárta otočil. Dal jí zelenou poté, co SŽDC nalezla úspory 600 milionů korun. Seškrtala se bezpečnostní opatření, která byla v původním projektu předimenzovaná. Za novou cenu 9 miliard korun by se mělo začít stavět příští rok.

* Šanci na pokračování výstavby má i železniční koridor z Prahy do Českých Budějovic.

* Svou politikou Bárta ušetřil na aktuálních stavbách už 6,3 miliardy korun. Na další roky má dohodnuté úspory 3,5 miliardy.

  • Vybrali jsme pro Vás