130 let

Ceny tolik nepadaly, ale slev je víc

Česko

VÝZKUM

PRAHA Přestože jsou akční nabídky a slevy oblíbeným marketingovým nástrojem řetězců, ceny zboží letos bez ohledu na krizi nijak zvlášť nepadaly. Obchodníci ale nabízeli více zlevněného zboží. Ukázal to výzkum „krizových slev“ u obchodních řetězců během prvních čtyř měsíců letošního roku, který realizovala společnost Retail Info. „O vyšších slevách proti roku 2008 se v prvním letošním čtvrtletí dalo mluvit jen v lednu, kdy činily v průměru 29 procent. Už v únoru ale zůstaly na úrovni minulého roku a i v prvních dvou jarních měsících kopírují průměrnou výši slev z loňska,“ uvedla Retail Info.

Zcela jiná situace podle ní začátkem roku nastala v celkovém počtu výrobků v akci. Obchodníci zde projevili zřejmou tendenci dávat slevu na více výrobků než kdykoli v minulosti.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás