Čtvrtek 29. července 2021, svátek má Marta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Česko

Doručování balíků je problém, za týden nasbíráme 35 tisíc nespokojených klientů, říká šéf České pošty

Ředitel České pošty Roman Knap. | foto: ČTK

Premium Rozhovor
Pětatřicet tisíc nespokojených zákazníků týdně – to je skóre, které eviduje Česká pošta jen v rámci doručování balíků. Restrukturalizací už sice podnik prošel, další změny ho ale teprve čekají. „Cílem je odbrzdit dynamickou část, balíky by mohly i zlevnit,“ říká v rozhovoru pro Lidovky.cz ředitel České pošty Roman Knap o jediné části byznysu, kterou nepostihla pandemie. Sám si koronavirem prošel dvakrát.

Lidovky.cz: Česká pošta za loňský rok vykázala ztrátu 1,4 miliardy korun, jak výsledek ovlivnila pandemie?
Pandemií byly negativně zasaženy všechny části našeho byznysu kromě doručování balíků. Vedle toho má Česká pošta obrovské množství další agendy a také provoz 3200 poboček s sebou nese velkou finanční zátěž. Pokles jsme zaznamenali například v peněžních poukázkách, ale byly také zavřené úřady, takže se posílalo méně dopisů. Oslabená byla i mezinárodní doprava. To všechno mělo velký negativní dopad na hospodaření České pošty.

Podnik ale zároveň procházel restrukturalizací, což s sebou neslo další náklady, které dále avizovanou ztrátu prohlubovaly. Naopak zmíněné balíky nám pomohly, tam jsme měli podobně jako další logistické firmy rekordní zisk – oproti roku 2019 nárůst ve výnosech o 470 milionů korun. Původně jsme ztrátu plánovali na 1,7 miliardy, nakonec se nám ji podařilo snížit.

Přečtěte si celý článek a veškerý další obsah na Lidovky.cz s iDNES Premium

Akční nabídka první měsíc za 1 Kč, následně za 39 Kč měsíčně. Členství je možné kdykoliv zrušit a je bez závazků.

Již máte předplatné? Přihlaste se a čtěte dál.