ještě to chce trochu vylepšit:
Taky by měl studentík poznat rozdíl mezi jambem, daktylem a trochejem.
Bez takové znalosti nemůže být maturant schopen samostatného života......
No a vidíte, já to téměř šedesát let od "ukončení školní docházky" vím.Ovšem já si to nemohl vygůglit a musel se to naučit :-)))
Mladá populace progresivně hloupne:
není výjimkou ve 4. třídě ZŠ při sčítání a odečítání přes desítku používání prstů na rukou, velkým problémem u maturit z matematiky je "blbá" trojčlenka (učivo 7. třídy ZŠ!!!), ale takovou (pro život důležitou?!!) věc, jako je termín epizeuxis, to by - podle "odborníků", díky kterým celé naše školství degraduje - maturant vědět měl.
Inkluze tento stav jistě zlepší...
Naši studenti se učí také něco jiného než sociologii a politologii ? U většiny to v praxi to není vidět.
To snad jen knihovnice Mirka Němcová ví, co je to ten epizeuxis. Teď ale zásluhou zlomyslnosti CERMATu k studentům, víme všichni, že je nějaký epizeuxis. Studenti neplačte, neb neuděláním maturity jste nic nepokazili, práce stejně nebude pro maturanty a na vysokou vás pro jeden bod netřeba. Vyhrnete si rukávy a vrhnete se do dělné rachoty. Stejně byste v kanclu zbytečně zakrněli fyzicky. Dejte se v nejhorším na politiku. ;-))
Jo ahá, takže epizeuxis je neužitečný a logaritmy jsou? Chápu to dobře?
Chápete to naprosto správně. Logaritmy se hodí např. při výpočtu umořování dluhu, aby Vás v bance neokradli nebo když budete mít problém s nadměrným hlukem ve svém bydlišti a budete si chtít stěžovat. Epizeuxis je pro běžného člověka s prominutím k h.vnu, neboť je to jen synonymum, které nepřináší žádnou novou informaci.
Zase učitelé potřebují dokázat, že jsou chytřejší než žáci ?
Epizeuxis do češtiny zavedl Jára Cimrman, když vymyslel tzv. absolutní rým, který byl založen na opakování téhož slova.
Například: Miloval jsem děvče krásné, měla vlasy tuze krásné. Vlasy měla jako len, na políčku plela len.
A refrén: Naše staré hodiny, bijí čtyři hodiny.
Sotva jsem s ní pohovořil, řekla, abych pohovořil, zda mi staří dají dcerku. Už jsem viděl venku, dcerku.
A refrén: Naše staré hodiny, bijí čtyři hodiny.
Jak prosté, jen mistr netušil, že jde o epizeuxis.
Já bych byl opatrný při používání odporných termitů, bo pak je rizoto, že se sklepeš.
Epizeuxis je tedy úlet. Při češtině by měla být základní kritéria pravopis, interpunkce, stylistika, porozumění a výklad textu a znalost stěžejních národních a světových literárních či dramatických děl. Biflování cizích slov nebo životopisů autorů je scestné a studenty jen znechutí.
Co se týče matematiky, tak jsem si zkusil pro zábavu udělat aktuální maturitní test http://www.statnimaturita-matika.cz/didakticky-test-2016 . Uvážíme-li, že hranice úspěšnosti je pouhých 33%, tak k němu stačí znalosti z 9. třídy ZŠ. Kdo ho nezvládne, nemá u maturity co dělat. Samozřejmě u uměleckých škol, konzervatoří apod. je maturita z matematiky nesmysl.
Tak jsem si taky udělal tu matematiku. Kdo to neudělá aspoň na čtyřku tak je fakt blbej
Pracovníci Cermatu snižují vážnost úřednického stavu. Dostane každý z nich za to pokutu 10 000,- Kč ? Ředitel o jednu nulu víc.
Ceremat za celou dobu pro společnost nic užitečného nepřinesl, rozpustit.