130 let

Esemeska za šest korun, víc ne

Česko

Na zprávách poslaných do SMS soutěží firmy nevydělají, je to ale dobrá reklama, říká Patrik Klán, ředitel SMS divize společnosti Erika.

* LN Při pohledu na ceny zpráv v SMS soutěžích se zdá, že cenám v řádu desítek korun už odzvonilo. Je to tak?

Naši klienti na nás hodně tlačí, aby zprávy byly co nejlevnější, třeba za tři koruny. Nicméně aby z té ceny po zaplacení poplatků operátorovi ještě něco zbylo a zbylo i na zpětnou esemesku, tak je lepší šestikorunový tarif. Ten dokáže pokrýt náklady, a ještě něco málo přinést zpátky. Můj názor je ten, že esemeska za tři nebo šest korun je pro soutěžícího naprosto stejná a nevidí v tom žádný velký rozdíl. U esemesky za devět korun či dražší už samozřejmě cena význam má a lidé se na to dívají už jinak. Ale příliš nízká cena je skoro ke škodě.

* LN Na samotných soutěžích tedy firmy nechtějí vydělávat?

Jedná se v první řadě o marketingovou aktivitu, která je podstatně levnější než klasická reklama. Ale liší se to případ od případu. Někdo se snaží podpořit prodej a ještě něco málo vydělat, jiný zase chce získat informace o případných zákaznících. Například obchodní řetězce na samotné soutěži vydělávat nechtějí a usilují o co největší odezvu, čemuž všechno podřizují. Musí investovat do hodnotnějších darů, ale zase naberou databázi i několika set tisíc lidí, což už je opravdu hodně.

* LN A provozovatelé soutěží pak mají svůj podíl z každé SMS zprávy?

Když jde o výrobně náročnou aplikaci, řekneme si o nějaké peníze za přípravu. Pokud ale cítíme, že ta soutěž má potenciál, pak třeba za přípravu nechceme nic, ale zase si řekneme o dost větší podíl z výnosu té esemesky. Nebo skoro o všechno.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás