• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Honda „oživí“ svůj hybridní vůz

Česko

PRAHA Automobilka Honda Motor chce oživit svůj model hybridního vozu Insight, který by se měl stát silnou konkurencí pro vůz Prius od firmy Toyota.

Druhý největší japonský výrobce automobilů odhalil nový koncept svého vozu, jehož cena bude podle zástupců firmy podstatně nižší než jakéhokoli jiného hybridního automobilu na trhu.

Premiéru bude mít nová pětidveřová Honda příští měsíc v Paříži a prodávat se začne na jaře roku 2009. Automobilka doufá, že ročně prodá okolo 200 tisíc kusů svého staronového hybridního vozu. Informuje o tom list Financial Times.

S výrobou modelu Insight původně Honda začala již v roce 1999, před dvěma lety ovšem jeho výrobu ukončila. Zejména kvůli ostré konkurenci modelu Prius od Toyoty, který byl také výrazně úspěšnější.

Nyní se ovšem Insight vrací a Honda se chce pokusit nízkou cenou a také výkonným modelem zvýšit svůj podíl na trhu hybridních automobilů.

Šéf Hondy Takoe Fukui vidí ve znovuoživeném modelu naději. Původní model Insight označil za průkopníka hybridních technologií v Evropě. Vůz byl tehdy designovaný jako dvoumístný, protože jeho obrovská baterie zabrala zadní část automobilu. Nyní má být hybridní systém výrazně menší a také méně komplikovaný, než jaké používá konkurenční Toyota.

Ta má před Hondou ovšem výrazný náskok, od konce 90. let prodala více než milion svých hybridních vozů Prius a těší se velkému rozšíření v povědomí lidí, jakožto „zelené“ auto.

Také analytici soudí, že Toyota Prius dosáhla na trhu hybridních vozů jasné dominance.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás