130 let

Internetový trh čeká mírné ochlazení

Česko

ODHAD

PRAHA Finanční krize se v reklamě na internetu projeví v prvním kvartále letošního roku 2009 poklesem inzertních rozpočtů a jejich koncentrací na pět až sedm dodavatelů. Uvádí to ve svém aktuálním odhadu mediální zastupitelství Arbointeractive. Podle něj tak dojde k tlaku na provize v mediálním řetězci a k zastavení projektů s nejasnou návratností investic. „Celkově dojde v roce 2009 k menšímu ochlazení a zbrzdění tempa růstu. Od druhého kvartálu by se situace měla zlepšit a inzertní aktivita by měla posílit,“ uvedla Zuzana Sekyrová z Arbointeractive. I přes tento fakt bude podle ní internet nadále nejdynamičtěji rostoucím mediatypem a podle odhadů Arbointeractive si z mediálního koláče ukousne sedm procent. „Čisté reklamní investice do internetu v roce 2009 se podle naší predikce vyšplhají na úroveň 1,552 mld. Kč, o osmnáct procent víc než v roce 2008,“ dodává Sekyrová.

Autor: