„Počet nákupních košíků a vozíků jsme omezili a zákazníky prosíme, aby do prodejen vstupovali optimálně jednotlivě a pouze s nákupním košíkem nebo vozíkem,“ uvedla pro Lidovky.cz Renata Maierl, mluvčí řetězce Kaufland.
Kaufland není sám, kdo vyžaduje dodržování vstupu s košíkem kvůli regulaci počtu nakupujících. Každý z nás však zná pohled na košík či vozík, ve kterém leží množství použitých igelitových sáčků, a představa, že madlo držela v ruce desítka lidí před námi, není také příjemná – za pandemie o to víc.
Hygienické stanice doporučují nákupní košíky a vozíky, tedy zejména držadla a madla co nejčastěji mýt a dezinfikovat.
Obchody regulují počet nakupujících košíky, jeden do páru nestačí. Naprostý nesmysl, rozčilují se zákazníci |
„Pokud při nákupu používáme rukavice nebo si důsledně před a po vydezinfikujeme ruce a ruce nedáváme při nákupu do úst, je pak riziko přenosu nákazy tímto způsobem minimální,“ uvedla tisková mluvčí středočeské hygienické stanice Dana Šalamunová.
„Vozíky a košíky čistíme dezinfekčním prostředkem několikrát denně, abychom zákazníkům zajistili konstantně bezpečné hygienické prostředí,“ uvedla mluvčí Kauflandu. Navíc pravidelnou dezinfekci nákupních košíků a vozíků každý večer po uzavření obchodu zajišťuje i externí firma.
Koronavirus
Sledovat další díly na iDNES.tvVyužití omezeného počtu košíků nebo vozíků požaduje i Billa či Lidl. „Dezinfekce vozíků a košíků je prováděna podle interních směrnic společnosti lihovou rozprašovací dezinfekcí několikrát denně,“ uvedla manažerka řetězce Dana Bratánková. V obchodech Penny, kde také platí podmínka vstupu jen s košíkem či vozíkem, zaměstnanci dezinfikují madla v průběhu celého dne.
V Tescu regulují zákazníky jinak. „Na některých obchodech zákazníky počítáme pomocí systému kamer u vstupu a u pokladní zóny,“ řekl mluvčí Tesca Václav Koukolíček s tím, že na zbylých prodejnách zaměstnanci evidují zákazníky pomocí tabletů. Madla vozíků prý dezinfikují pravidelně, ideálně po každém nákupu.