Bezna udrzba silnic, ktera by se mela provadet zcela samozrejme, se dnes vydava za smely plan. Kdy uz taky domalujou obycejny bily cary i na okresky??
A co takhle vzit ty prachy a opravit nejdrive silnice 2. a 3. tridy, ktere maji svuj pulcas rozpadu davno za sebou??! Tam se lze zabit nejsnaze...
používat na VDZ strukturovaný zvučící plast? Účinnost vyjde nastejno, ale cena je nižší a může se to dělat najednou, tj. kratší omezení dopravy.
Jen by to chtělo dohlédnout na to,aby k nátěrům byly používány výhradně kvalitní barvy a ne barvy horší jakosti (a tedy i s nižší výdrží).Ono se to totiž občas děje.A důvod ? "Posichrovat" si práci na příště,šetření je až na druhém místě.Bohužel.
Tady je problém, že se na silnice opravdu používají barvy, které jsou o 200,- až 270,- Kč/m2 levnější než plast. Pokud má značení opravdu vydržet, musí se místo barvy (vhodné spíš jen pro provizorní VDZ) používat plastu.
je to kšeft na dosmrti stim že experti potvrdi že ročně se zachraní až milion lidi na každem metru no nevzal bys to jajjo
Kočičí oči(odrazky v různých barvách na vozovce), modré odrazky označující místa s možnou namrzlou vozovkou, také plastové hrbolky způsobující kravál pneumatik, i vyřezané rýhy s děsným zvukem pneumatiky ap., tak to jsou nápady dávno uplatněné kde jinde ve světě. Poprvé jsem se s nimi setkal před třiceti lety(!) a žasnul jsem nad účinností. Dokonale totiž varují i proberou z dřímoty.
Naši správci silnic a značení by mohli doplnit ze světa přebranou kolekci varovného značení o výrazně větší dopravní značky, kdy např. přechod pro chodce nelze v žádném případě přehlédnout, protože je orámovaný reflexní žlutou a značně velký, stejně jako jsou velké i ostatní výstražné značky.
Když už máme tu EU za vlastní, pak by snad nebylo na škodu z ní urychleně přijmout tam dávno zaběhnuté pravidla silničního provozu a pořádná značení. Je to totiž levnější, než náhrada škod z havárií.
To si zase nekdo namasti kapsu, jako tenkrat s tema odrazovejma sklama na prilepenejma na vozoce........
A ty já mám zrovna za veeelice dobrý nápad a veskrze užitečnou věc...
Myslím, že pro začátek by stačilo, kdyby se vodorovné značení pravidelně udržovalo alespoň na silnicích 1. třídy. "Neviditelné" čáry na neznámé silnici v noci a třeba ještě za deště, to je opravdu chuťovka. Navíc, při kvalitě našich silnic snad ani nepoznáme rozdíl, kdy to drnčí na poplach a kdy prostě jen "díky" nekvalitnímu povrchu.
drnčení pneumatik je jen, pokud řidič uhne víc vpravo, ale pokud přejede v mikrospánku do protisměru nic ho nevaruje. Přitom by neměl být problém sledovat jízdu auta v pruhu (různé druhy betonu, navigace). Samozřejmě by to stálo peníze, jde o to zda by se to vyplatilo. Zatím to řadím do fantazie budoucnosti, i když je možné, že se to časem vyplní.
Je jisté že to v dohledné budoucnosti bude běžné. Už teď jsou luxusní modely vybavené hlídáním přejetí bílé čáry a spoustou dalších vychytávek. Co se týče autopilota, který by skutečně mohl převzít řízení, dnes už to začíná být spíše právní problém než technický. Tohle je velký problém, když se dělá software např. pro železnice nebo pro automobily, tak jsou tam dost drsné bezpečnostní požadavky na verifikaci kódu, na bezpečnostní prvky, na teplotní rozsahy a odolnost řídících systémů, je to velmi náročné. Kdyby naboural autopilot, nebo dokonce někoho zajel, tak by za to byl odpovědný výrobce, takže komerčního nasazení se asi hned tak nedočkáme.