Odborová organizace železničářů zahájila stávku nejprve na východě Maďarska, v neděli večer ji ale rozšířila na celou zemi. Odboráři pro své členy chtějí jednak vyšší platy, ale také jednorázovou odměnu z prodeje nákladní přepravy státní železnice.
Stávka, která nejprve měla pouze menší dopady na služby v rámci Maďarska, začala včera ráno ovlivňovat železniční dopravu prakticky v celém Maďarsku i mimo něj. Podle představitelů maďarských drah tak nejezdily téměř žádné vlaky.
„Domácí expresy ani intercity prakticky nejezdí a mezinárodní spoje do Maďarska nejezdí,“ řekl mluvčí železnice Imre Kavalecz. To potvrdil zástupce Českých drah Radek Joklík. Podle něj všechny vlaky mířící z ČR do Maďarska končí na Slovensku, kde se otáčejí na cestu zpět. Na tratích mimo Maďarsko jedou podle jízdního řádu.
Šestým dnem také pokračuje stávka na budapešťském letišti Ferihegy, kde stávku svolaly dvě odborové organizace. Provozovatel letiště, které patří německé skupině Hochtief, nicméně sdělil, že v ranních hodinách byla pouze menší zpoždění.