„Trať je opravená a prošla potřebnými zkouškami. Po dobu konsolidace železničního svršku bude v tomto úseku snížena rychlost na 20 km/h,“ upřesnila Pistoriusová.
V místě nehody, kde 28. července odpoledne vykolejil nákladní vlak vezoucí cisterny s práškovým vápencem, byla před nehodou rychlost stanovena na 30 km/h. Podle záznamu z rychloměru havarovaného vlaku zde ale strojvůdce jel téměř třikrát rychleji.
Při nehodě vykolejilo 11 vagonů, které poškodily trať i železniční trakci a část z nich se sesula na násep pod tratí. Hasiči s těžkou technikou nakolik dní nepřetržitě pracovali na tom, aby vagony z kolejí odstranili a mohly začít opravy trati.
Začaly opravy poškozené trati u Mariánských Lázní. Příčina vlakové nehody se stále vyšetřuje |
Nehoda poškodila asi 200 metrů kolejí a 300 metrů trakčního vedení a způsobila škodu asi za 20 milionů korun. Nebyl ale při ní nikdo zraněn.
Hned po nehodě byl provoz na mezi Mariánskými Lázněmi a Chodovou Planou zastaven a osobní vlaky vystřídala náhradní autobusová doprava. Kvůli stavebním pracím v okolí ale náhradní doprava způsobovala zpoždění proti běžnému jízdnímu řádu.