jó ministři školství v 50.letech připomínají kobylu Valachovou.A Klára Laurenčíková-cikánská děva- pro tmavé vše, pro bílé jenom zelenosociální ppolitika.FUJ s ní
Vzpomínám si ,jak před lety přišla dcera v 8.tř ze školy a že ji to tam vůbec nebaví,protože HonzaX
pořád nemůže pochopit učivo.Už to brali 3x a ostatní se nudí. Určitě to není dobrý nápad.
V Rakousku to řeší tak,že v jedné třídě A jsou
děti s lepším prospěchem a v B ti pomalejší,aby měli šanci třeba taky vyniknout.Ztráta motivace
je to nejhorší pro budoucnost.
1)Zajímavý přístup ministryně - ne hospodařit s penězi daňových poplatníků, které dostala, ale vymýšlet z mého subjektivního pohledu ptákoviny a pak požadovat další peníze.
2)Nejde jen o nedůvěru učitelů, ale především o nedůvěru rodičů a to i těch postižených dětí, kteří byli s dosavadním systémem péče spokojení. V budoucnu jim ale při nechuti k normální škole pro jejich dítě bude hrozit vyšetřování sociálky - zřejmě podle norského vzoru, který se tak osvědčil....
Kantoři to mají složité i bez včleňování dětí, které potřebují větší a odlišnou pozornost. Píše se o tom, že učitelé inkluzi budou muset zvládnout (tisíce učitelů si asi bude doplňovat vzdělání o obor speciální pedagogika), ale málokdo uvažuje o tom, jak se budou cítit děti, které by jinak byly ve "zvláštní" škole - promiňte, dnes se to tak nemá nazývat. Kdysi jsem prosila učitelku na základce, aby mé dítě poslali do zvláštní školy, že tam nebude mít samé čtyřky a nebude mít pocit nedostačivosti - bylo to odmítnuto, na zvláštní školu má prý příliš vysokou inteligenci. Jeho nenávist ke škole i k učení čehokoli mu už zůstala natrvalo.