Titanic jako symbol současné Prahy. Naprosto souhlasím, lépe to Mistr Černý vyjádřit nemohl...
Je to výtvarné znázornění budoucnosti Prahy, takto dopadne pod vedením Pirátů a spol. A taky až jí celou Pražáci vytunelujou.
To se říkalo o spoustě budov současné světové architektury, dokonce i o Eifelovce, Tančícím domě, Petřínské rozhledně atd. a dnes se tam s turisty a obdivovateli netrhnou dveře. Škoda, že se nerealizovala kaplického knihovna, Klaus se dokonce chtěl přivazovat řetězem k bagru. Škoda, že k tomu nedošlo, mohli jsme mít Knihovnu s přidanou hodnotou před ní- Klausem přivázaným k bagru.
Nová budova? Proč ne! Ale smysl té rezavé "lodičky" zapíchnuté vedle domu mi uniká. Kolik to rezavé monstrum bude stát? Kdo to zaplatí? Kdo se bude starat o to, aby nezkorodovalo ještě víc a nespadlo na nebohé ovčany???
Jsou i tací, kterým smysl neuniká. Jinak zdravím v normalizačních časech. Tam těch otázek "kdo to zaplatí" (my pracující určitě ne) bylo hafo. Ten kdo to postaví ten to zaplatí. Asi na to má ("Kdo z vás na to má??) My tady, rozhodně ne, to bývalo, že jsme všichni přispívali na samopaly do demokratické Korei.
Výškové budovy? Proč ne? Ale pomníků už si Černý postavil dost počínaje růžovým tankem až po muže močící do rybníku v hranicích České republiky. Do dějin umění vstoupí jako výtvarník hnusu - abominátor.
jako obycejneho obcana me to okamzite bouchlo do oci kdyz jsem obrazek budovy videl poprve - vyjadrovat se takto dramaticky k necemu co neni tak uplne pravda a co muze za par let zmizet je riskantni ? proc nevolit jine tema jako radost, rasova integrace, rodina, pospolitost atd. ?!
Podobná hysterie jako s knihovnou arch.Kaplického. Praha si mrakodrapy nezaslouží, měly by se hloubit jeskyně. Proč vlastně angličané postavili v Londýně "okurku"? Asi nečetli diskuse na českém internetu. Hlupáci.
Proč tak agresivně pane Ogáve? Rezavé torzo lodi vertikálně vetknuté do terénu a t.zv.: "blob" jsou dvě naprosto odlišné věci. Blob se mi docela líbí (škoda, že z realisace nakonec sešlo). Výhradu (technickou) mám pouze k umístění knih v podzemí (možnost zaplavení vodou), ale to nesouvisí s danou tematikou.
Nevím, proč by Praha potřebovala mrakodrapy. Možná je potřebují stavební firmy, protože je to velký jednorázový kšeft a stejně tak architekti. Dříve se stavělo pro lidi, teď čím dál tím více pro exhibicionismus pár exotů, kteří se chtějí zviditelnit a zapsat do dějin. A něčím rozumným to nedokáží. Petr Parléř ani Matyáš z Arrasu z lidí jako je David Černý prostě nikdy nebude.
Nechám to na lidech, kteří tomu rozumí. Já jen za sebe můžu říct, že se mi tam ta loď nelíbí. Ale hlavně se v Praze staví mrakodrapy docela podivně. Tuhle jeden, támhle jeden, tady čtyři... Pak to vypadá jako prsty. To se nemůže vyčlenit několik míst, kde by se stavěly?
Může mi někdo vysvětlit pojem "šedá energie", který se vyskytuje v textu? Nikdy jsem tento pojem neslyšel a to jsem několik let pracoval v energetice.
To je prece jednoduche. To je energie ze solaru a fofrniku. Kdyz nefouka a nesviti, tak je ji malo a vzhledem k poklesu napeti v siti zarovky potemni, takze je pak vsechno tak nejak sede.