• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Reklama: informace, nebo riziko?

Česko

PRAHA U léků, které budou z režimu na recept přeřazeny do nové kategorie léků volně prodejných s omezením, bude umožněna reklama zaměřená na širokou veřejnost. Na léky na recept přitom může být inzerce jen v odborném tisku.

Názory na reklamu na léky, které jsou dosud na recept, se liší. Podle prezidenta lékařské komory Milana Kubka představuje reklama riziko. „Dovedu si představit obrovské reklamní kampaně, které budou lidi přesvědčovat, že stačí polykat pilulku, a budou mít báječný cholesterol. To úplně rozvrátí léčbu,“ říká.

Léky budou podle Kubka po lékaři vyžadovat i pacienti, pro které nejsou ideální. „Obrovsky to zvýší prodej léků,“ dodává.

Ministerstvo zdravotnictví naproti tomu věří, že pacienti reklamě nenaletí. „Pokud lidem věříme, že mohou o spotřebě léku sami rozhodovat, pak by reklama, která respektuje pravidla, měla být umožněna,“ prohlásil před časem mluvčí ministerstva Tomáš Cikrt.

„Vítám, že se lidé dozvědí více o lécích, které užívají. I kdyby to mělo být formou reklamy, je to lepší než nic,“ myslí si europoslanec Milan Cabrnoch, který se touto problematikou zabývá.

Státní ústav pro kontrolu léčiv bude rizika reklamy brát v úvahu při zařazování léků do nové kategorie. Podle mluvčí ústavu Veroniky Petlákové je možné omezit rizika i později například zvýšenou kontrolou reklamy.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás