130 let

Diskuze

Výuka angličtiny probíhá „divoce“

Výuka cizích jazyků na českých školách se začíná pomalu zlepšovat. Stále ještě ale není proč jásat. Tak se dá předložit nejnovější zpráva České školní inspekce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin

18. 12. 2007 12:05
?

Uroven ucitelu je tragicka, protoze jen 1/3 z nich je aprobovanych. Vetsina ucitelu jazyku, kteri ve skolstvi jeste zustali jsou neaprobovani (nemaji VS vzdelani v oboru filologe, lingvistika, psychologie atd.) Problem je ten, ze s nastupnim platem 14.000 hrubeho radeji filolog ze skolstvi odejde, nez aby ucil. Ja ucim jazyk na vysoke skole a musim tedy rici, ze nekdy je tezke stavet na znalostech z predchoziho stupne... kdyz zadne nejsou. Ale to vsechno prameni z toho, ze na SS a ZS nejsou aprobovani lide,a to je zpusobeno nizkymi platy. Pricinou je tedy nase podfinancovane skolstvi...

0 0
možnosti

Karel

18. 12. 2007 9:48
Základní problém je jinde

A to v tom, že jazyk do hlavy sám nevleze (snad s výjimkou extrémně taelntovaných jedinců). Jinými slovy je třeba se intenzívně učit, biflovat slovíčka a fráze, učit se zpaměti básně, písně či texty. Jenomže kdyby dnes učitel takový požadavek vznesl, asi by to neměl jednoduché. Od dětí by totiž očekával plnění povinností a nikoliv "všestranný rozvoj osobnosti", případně "schopnost konstruktivního dialogu"

0 0
možnosti

Jenda

18. 12. 2007 10:51
Re: Základní problém je jinde

Slovicka a fraze rozhodne ovsem k cemu vam maji byt ty nasprtane basne a pisne jaksi nechapu. Jinak mate ovsem naprostou pravdu. Chtit po detech aby se nedejboze ucily? No fuj!

0 0
možnosti

Erik Rudicky

18. 12. 2007 8:28
US?

Tak si nejsem jisty jestli jste zkusil americkou "high school," ale ja musim rict ze anglictina mistnich studentu je pravdepodobne na vyssi urovni nez cestina na ceskych gymnaziich. Minimalne co se tyce psaneho projevu a schopnosti vyjadrit se. Ve Spojenych Statech jsou obrovske rozdily mezi studenty - studenti v "AP" tridach jsou excelentne pripraveni pro vysoke skoly, studenti in "regular" tridach jsou asi na urovni nasich ucilist nebo prumyslovek.

Zahodte svou zast vuci vsemu americkemu!

K clanku - anglictinari, dokonce na prestiznich vyberovych skolach jsou daleko od kompetentnich ucitelu. Jazykova schopnosti drtive vetsiny z nich jsou tak slabe, ze dostacuji maximalne na uroven druheho stupne zakladni skoly. Nevidim zadny duvod proc by ucitele museli jet v urcenych kolejich, spis bych zapracoval na jejich vlastni anglictine. Totalni neschopnost ucitele muze byt rozhodujici faktor pro budoucnost studentu, coz je smutny fakt.

Ucitel se zkusenosti ze zahranici je vetsinou mnohem vice pouzitelny nez cesky pedagog. Bohuzel, uroven jazyku na pedagogickych fakultach je ve valne vatsine tragicka, to si muzeme priznat.

0 0
možnosti

Roald_amundsen

18. 12. 2007 8:26
Moderni metody ??

Co jsem videl u svych deti, tak ucitele umi nemecky nebo francouzsky asi jako ja svahilsky. Mozna by pomohlo, kdyby se nejprve naucili rec ( i mluvit !), kterou vyucuji.

0 0
možnosti

Jiří

18. 12. 2007 8:19
předstih

Naše učitelka to stíhá, je s vlastními vědomostmi vždycky jednu lekci před námi.

0 0
možnosti

Kanuk

18. 12. 2007 8:01
Pár poznámek

1) V době mého studia na střední škole všichni profesoři cizích jazyků měli, a snad museli, mít universitní vzdělání v příslušném jazyce. Výjimka byla, když po příchodu Němců se začlo s intenzivním vyučováním němčiny. To začal učit každý, kdo trochu uměl německy.

2) Navazovat na střední škole (gymnaziu) na to, co se student naučil dřív - to je hanumanistická volovina. Pak by byl třeba zvláštní učitel pro každou skupinu žáků - kdo by to, proboha, platil? Protože podobný přístup mají na emerických školách (USA+CA),  absolventi "high school" většinou umějí jenom anglicky, a to ještě bídně. Proto každý universitní student má v prvním ročníku intensivní kurs angličtiny (a stejně jeho angličtina stojí za starou belu). 

0 0
možnosti