Nově bude možné dávat reklamy na plachty pouze tehdy, budou-li na stavebním lešení stojícím u rekonstruovaného domu. Reklama bude moci zabírat maximálně 20 procent plachty, na zbytku musí být obraz opravovaného domu. Sankce za porušení vyhlášky může dosáhnout až dvou milionů korun.
Obří plyšáky z centra zmizí
„Cílem novelizace je omezit ty formy reklamy, které výrazně zasahují a ovlivňují podobu veřejných prostranství, a taktéž rozšířit území působnost tohoto nařízení,“ uvedl radní Lukáš Manhart (TOP 09).
ČTĚTE TAKÉ |
Pražané by už tak neměli potkávat například obří hrnek na kávu, ovoce nebo žraloky, kteří v centru města lákají zákazníky. „Nově se jako zakázané komunikační médium stanoví reklamní převleky, kterými je šířena reklama pomocí do nich převlečených osob. Tato reklama slouží k propagaci provozoven (prodejen), v nich realizovaných služeb nebo zde prodávané zboží,“ píše se v materiálu.
Utrum i lákačům turistů
Dodržování vyhlášky budou kontrolovat úředníci magistrátního živnostenského a občanskosprávního odboru. Radní také rozšířili její platnost: zatímco nyní se vztahuje pouze na pražskou památkovou rezervaci, nově bude platit i pro Vinohrady v oblasti ohraničené ulicemi Rumunská, náměstím Míru a Anglická.
PSALI JSME |
Dnešním rozhodnutím bylo i zpřísněno rozdávání reklamních předmětů. Dosud platí zákaz pro reklamní letáky, nově bude zakázáno rozdávat na veřejných prostranstvích i brožury a katalogy.
Vyhláška omezující pouliční reklamu platí v hlavním městě od konce roku 2005. Zakazuje například rozdávání letáků v ulicích nebo odstavení reklamního přívěsu v ulicích Prahy.