130 let

Za to Bárta nemůže

Česko

Peníze, jež teď chybí na D3, se někde musely ztratit

Hornorakušanům se nelíbí, že se českému ministerstvu dopravy do jeho superkoncepce ne a ne vejít nedostavěný kus dálnice D3 od Budějovic na Linec. Je za tím cítit zájem o české návštěvníky, rozuměj lyžaře a vysokohorské turisty, jejichž kupní síla už není zanedbatelná. Logicky - pokud budou mít Češi příjemnější cestu, bude to pro ně další důvod dát přednost rakouským sjezdovkám před horšími českými.

Vláda v Praze ovšem musí nějak reagovat na stav státní pokladny. Tak byl ministr dopravy Vít Bárta přinucen skoncovat se zvykem svého předchůdce Řebíčka rozestavět, co se v tu chvíli rozestavět dá. A když už musí vybírat, záleží Bártovi spíš na propojení krajů s Prahou (viz Karlovy Vary) než na propojení krajů s hraničními přechody.

Odhadem u nás při veřejných zakázkách zbytečně až podvodně mizí od 50 do 70 miliard korun ročně. Jedna z nejtemnějších šla ke zbrojařům do Steyru, což je shodou okolností v Horním Rakousku. Neexistuje tu náhodou jakási nepřímá úměra mezi počtem předražených transportérů, které se podaří udat do České republiky, a počtem návštěvníků, které se z České republiky podaří přilákat?

Autor: