„Přesné číslo nemáme a ani procentuálně nelze tuto věc vyjádřit, ale je toho čím dál více,“ sdělil mluvčí záchranky Petr Olšan. Podle něj lze často na pacientovi poznat, že záchranáře zavolal úmyslně až poté, kdy jej dispečerky nemohou odkázat na běžnou pohotovostní službu, protože ta funguje jen do 22. hodiny.
Záchranáři přitom nemohou žádnému z volajících odmítnout pomoc. V případě, že lékař musí vyjet k banální věci, může ale posádka chybět například při těžké havárii.
Počty výjezdů navíc rok od roku narůstají. „Z mnohaletých zkušeností mých kolegů vyplývá, že lidé si nás volají i k takovým případům, kdy by dřív neváhali a posečkali s problémy na návštěvu svého obvodního lékaře nebo se sami dopravili na pohotovost,“ připomněl Olšan. Zatímco v roce 2004 zaznamenali zdravotníci 33 392 výjezdů, loni to už bylo 40 210.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava