Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
Jsem zvědav, jak budou kalkulovat jízdní řády, kdy nevědí, kde budou zastavovat a kde ne a jak budou řešit časové diference.
Do teď totiž v Praze platilo, že dopravní prostředek nesmí opustit stanici dříve, než stanovuje jízdní řád.
To je tak velký problém požádat někoho aby zmáčkl tlačítko?
Konečná bude taky na znamení
Jízdní řád ovšem počítá s jistotou pravidelností a propustností dopravy. Když si představím autobus bez pevných zastávek, tak k udržení řádu musí místo zastávky zpomalit, ale zároveň ho bude těžké předjet. Vytvoří kolonu, která mu pak bude komplikovat vyjetí, když opravdu zastaví. U linek s krátkým intervalem pak bude kolonou blokovat sama sebe v dalším spoji a nabírat zpoždění. Nebo nezpomalí a projede zastávky s narůstajícím předstihem, kdy tam ještě nejsou cestující.
Bože... Tenhle systém funguje v mnoha velkých městech a nikde se kolony netvoří.
U nás máme experty (řidiče)co delají že nevidí a projíždí :-D člověk zavolá na DPP, tam řeknou, at si stezuji u středočeskýho kraje. Zavolám na kraj, a tam řeknou: stěžujte si na ROPID. Nikoho nezajímá že bus jede jeden za hodinu a tim že na to řidič kálí já přijedu pozde do práce :-D .. Ale hlavne že se nic neušetří když zastávky který do ted nejsou na znamení jsou příliš frekventovaný :-D
Více času a milionů by se ušetřilo, kdyby město dokázalo zprůjezdnit křižovatky tak, aby se neustále nečekalo na červenou! Mohli by k tomu použít i AI, když jim na to jejich vlastní inteligence nestačí. Ale návrh se všemi zastávkami na znamení je absolutní hloupost.
Kravina. U nás už jsou na znamení 3/4 zastávek. Ty, které nejsou, jsou tak frekventované, že na nich vždy někdo vystupuje i nastupuje. Úspora nula.
To je jen o zvyku, jako otevirani dveri tlacitkem...
Treba v Helsinkach maji na znameni vsechny zastavky i tramvaji
V newyorku je to tak myslim taky. Moc se mi to nelibi, ale zvykneme si. Spis me zajima, jak se pak bude dodrzovat jizdni rad.
O kolik zlevní cena za jízdenku?