130 let

Diskuze

Duo Zeman – Moravec účinnější než rohypnol

Nedělní Otázky Václava Moravce s hlavou státu silně připomínaly poťouchle surrealistickou seanci dvou uspávačů hadů.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TN

15. 1. 2014 17:45
zkuste si zjistit o panu Stropnickém
i jiné informace, než o něm rozšiřuje Miloš Zeman: "Martin Stropnický Vystudoval Divadelní fakultu AMU (1976-1980), aby následně nastoupil do angažmá v Městských divadlech pražských. V roce 1986 se stal členem činohry Divadla na Vinohradech. Od roku 1990 změnil profesi a působil na Ministerstvu zahraničních věcí ve funkci diplomata až do do roku 2002. V letech 1990-1991 absolvoval Diplomatickou akademii ve Vídni. Na ministerstvu zahraničí se stal ředitelem sekce kulturních styků. Poté působil jako velvyslanec České republiky postupně v Portugalsku (1993-1994) a Itálii (1994-1997). V roce 1998 byl krátce ministrem kultury, v letech 1999-2002 byl opět jmenován českým velvyslancem, tentokrát u Svatého stolce. Mluví anglicky, francouzsky a italsky, pasivně neěmcky, rusky a portugalsky." Tak takhle vypadá podle Miloše Zemana prý "nekompetentní uchazeč" o post ministra obrany...
0 0
možnosti
V

V.Hricák

16. 1. 2014 13:25
V životě jsem poznal několik vysokoškoláků,
bezesporu vzdělaných a inteligentních lidí,kterým ale dělalo velký problém zorganizovat práci pětičlené skupince svých podřízených.Někdy doopravdy "jenom" inteligence a vzdělání nestačí.A nezlobte se na mne,Stropnický zatím nikdy větší partu neřídil,aby jsme věděli,zda uřídí i ministerstvo.Navíc takové,kterým protéká poměrně dost peněz a jeho vedení musí být pod velkým tlakem lobbystů a jim podobné verbeže.
0 0
možnosti
KD
Sobotkova vlada je mi ukradena
Sobotkova vlada je mi ukradena, nevolil jsem ani jednu ze stran, ktere se teto vlady ucastni a poradne neznam koalicni smlouvu, takze nebudu obhajovat plany teto vlady. K vasemu vyctu bych mohl dodat, ze take chteji snizovat DPH a to by byla vetsi palka, nez dohromady vsechno, co jste napsal. Na druhou stranu, oni nerikaji, ze nebudou zvysovat dane. Rikaji, ze si daji cas na zlepseni vyberu dani a pak (2015) se uvidi. Takze osobne cekam, ze nas zvyseni dani tak jako tak nemine. Jenze podstatne je to, ze za vladu je zodpovedny Sobotka, on musi pro vladu ziskat podporu, jemu budou myt hlavu, az prijdou nejake prusery, atd. Sobotka ponese zodpovednost, ne Zeman, tak at si svuj tym vybira Sobotka.Dale, ze ma Zeman pochybnosti, to se moc nedivim. At si je klidne ma, a nikdo ho nenuti, nechavat si je pro sebe. Jenze nezapominejte, ze on neni nepopsany list a je realitou, ze Zeman ma na svem konte dost silena rozhodnuti, jak personalni (napr. Gross, Slouf, Buzkova), tak ekonomicka (napr. deblokace ruskeho dluhu). Takze nevim, jak pro vas, ale pro me neni Zeman zadnou autoritou.K vasemu tvrzeni, ze "jmenování prezidentem je nevratný krok" asi tolik - kolik premieru v historii CR dotahlo svuj mandat do konce? Klaus v roce 1996, Zeman a Paroubek (ale ten byl ve funkci jen 1 rok). A kolik jich skoncilo predcasne? Klaus 1997, Spidla, Gross, Topolanek, Necas. Je treba dodavat vic? A ze je vlada takzvane "spatna"? Ze s ni neni spokojeno x procent populace? No a co?! Mandat je ctyrlety a je jedno, ze obcane nejsou spokojeni, protoze vlada neplni sve (nesplnitelne) sliby nebo je naopak plni (viz cirkevni restituce).A nakonec, Klausovi netrvalo jmenovani Topolankovy vlady pul roku. Pul roku trvaly dva pokusy (prvni mensinova Topolankova vlada nedostala duveru). Vleklo se to, jenze tehdy byl pomer sil 100:100 a to dnes neni, dnes je jasna vetsina. A vubec nejsem nervozni, dohadovani koalice trvalo dva mesice mj. proto, ze Sobotka resil rozpory ve strane (ovsem mohutne rozdmychavane Zemanem) a pak do toho prisly svatky. Jenze dnes uz je pulka ledna a prezident si dava bezduvodne nacas a naznacuje, ze bude i nadale zlobit. A pro to uz pochopeni nemam.
0 0
možnosti
V

V.Hricák

16. 1. 2014 5:29
Případy,kdy vláda nevládla celé funkční období
si ale vlády zavinily sami.Většinou šlo o případy,kdy se rozpadla koalice po různých skandálech v některých koaličních partajích.O diplomatické praxi Stropnického samozřejmě vím.Osobně však vidím velký rozdíl mezi řízením ambasády s několika desítkami personálu a resortem obrany,který zaměstnává desetitisíce a jejím rozpočtem protéká 40 miliard ročně.Kolikrát jenom se v minulosti vedení tohoto resortu "unáhlilo" a daňové poplatníky to stálo pěkný ranec.Jenom namátkou.Výměna dvanácti migů 29 za dvanáct polských vrtulníků,nákup padáků pro sebevrahy za čtvrt miliardy,nákup zbytečných L 159,nákup techniky pro Afghánskou misi,nákup pandurů a v nedávné době nákup letadel CASA.A to byly jenom ty nejkřiklavější.K tomu si můžete připočítat ostudu s prostřeleným letadlem ve Švédsku.Divíte se,že Zeman zlobí?
0 0
možnosti
KD
Ano, volici rozhodli
Ano, volici rozhodli. V lednu si vybrali za prezidenta Milose Zemana a je i na tech, kteri ho nevolili, aby to respektovali. V rijnu ti sami volici zvolili do poslanecke snemovny urcite strany, ty se dohodly na programu, ktery chteji naplnovat a je na prezidentovi, aby to respektoval, jmenoval premiera a jim navrzenou vladu. Dodavam, legitimni vladu, ktera bude mit po vice nez pul roce duveru snemovny. Milos Zeman za sebou ma tak mimoradne spatna rozhodnuti, vcetne personalnich, ze neni zadnou autoritou, ktera by mela "nějakým způsobem zasahovat do právě se tvořící vlády", kadrovat kandidaty na ministry a proverovat jejich "odbornost".
0 0
možnosti
V

V.Hricák

15. 1. 2014 15:03
I když nejsem vystudovaný ekonom,
kupecké počty ještě trochu zvládám.Pokud shrnu fakta,tak má vláda ve svém programu,mimo jiné,přidat důchodcům,zrušit většinu regulačních poplatků ve zdravotnictví,navýšit stav policistů a zvednout jim platy,...a NEZVYŠOVAT DANĚ!Pokud k tomu dodám,že drtivá většina státních výdajů jsou výdaje mandatorní a všechny zvýšené výdaje hodlá pokrýt zvýšením HDP a úsporami v resortech,mám pocit,že se chystají porcovat medvěda,který ještě běhá po lese.Netvrdím,že by se toho nedalo dosáhnout,ale pak by to vyžadovalo obsazení vlády opravdovými mistry svého řemesla a i pak by se jimi přijatá rozhodnutí promítly nejdřív za rok,spíš ale za dva.Divíte se Zemanovi,že má nějaké pochybnosti nad některými kandidáty?Při vědomí,že např. Stropnický je původní profesí herec a měl by řídit obranu,je konkrétně u tohoto jména mám také.A je třeba mít na paměti,že jmenování prezidentem je nevratný krok.Po jejím jmenování budeme muset s touto vládou vydržet další čtyři roky.I za předpokladu,že bude špatná a že s ní nebude spokojeno 88 procent národa.K délce lhůty pro jmenování vlády jenom připomínám,že Klausovi to v případě Topolánkovo vlády trvalo půl roku.Tak že z tohoto pohledu má Zeman ještě čtvrt roku čas.Proto nechápu vaší nervozitu.
0 0
možnosti
KD
Ja byt na miste pana prezidenta ...
... a mit za sebou takove personalni uspechy jako on (radu z nich sam a po svem priznava), tak sedim tise v koutku a jsem rad, ze si mne nikdo moc nevsima. A ne abych se obaval o "odbornou zdatnost a morální bezůhonnost některých kandidátů" tim zpusobem jako on. Castecne se shoduji s vasim hodnocenim soucasne vlady jako vlady "neschopných nýmandů s minimem schopností a maximem sebevědomí". Dalsi takovou uz si snad nezaslouzi ani tato zeme. Ale oponoval bych tem zlodejum ... o tom nemame (zatim) zadne doklady ;-)).
0 0
možnosti
V

V.Hricák

15. 1. 2014 5:22
Nikdo není neomylný
ale kdo má nějakým způsobem zasáhnout do právě se tvořící vlády,když už ne prezident?Voliči rozhodli tak,jak rozhodli a drtivá většina si přála změnu k lepšímu.To,že dali v mnoha případech přednost opět nějakému uskupení bez politické minulosti před "zavedenými" politickými stranami je skutečnost a určitě to nebylo se zlým úmyslem.Je pro mne s podivem,jak málo tyto zavedené strany vyvodily sebereflexe po nepřesvědčivém volebním výsledku.Proto i já bych na Zemanově místě jednal se zvýšenou opatrností a o to důkladněji bych se o kandidáty na jednotlivá ministerstva zajímal.
0 0
možnosti
C

Census

14. 1. 2014 13:46
Sledování dvojice Moravec - Zeman
Sledování dvojice Moravec - Zeman vyžaduje u diváka opravdu značnou dávku intelektuálního masochismu. V každém případě ztráta času. Nic nového ani důležitého se člověk nedoví. Tohle však platí pro 100 % všech televizních debat kohokoli s kýmkoli. Samé kecy a žvásty.
0 0
možnosti
V

V.Hricák

14. 1. 2014 6:00
A jak si tento pořad představujete vy,pane Houdo?
To by mne docela zajímalo.Dokážu pochopit,že úřadující hlava státu není zrovna váš kůň,ale na co by jste se ho v Moravcově roli dotazoval vy?Novináři kladli Zemanovi za vinu,že nedal Nečasovo koalici šanci a místo toho dosadil Rusnokovo vládu.I když se téměř vzápětí ukázalo,že Nečas žádnou koalicí nedisponuje a jeho vládu před rokem odmítalo téměř devadesát procent občanů.Vyčítali mu stranění SPOZ a on se od nich po volbách distancoval.Dnes se mu vyčítá,že zbytečně a účelově oddaluje jmenování nové vlády.V neděli v OVM sdělil proč tak činí a navíc dopředu avizoval termín jmenování premiéra.Nemyslíte,že jsou jeho obavy o odbornou zdatnost a morální bezůhonnost některých kandidátů na ministerské židle oprávněné?Nebo si myslíte,že tato země ještě unese další vládu zlodějů a neschopných nýmandů s minimem schopností a maximem sebevědomí?
0 0
možnosti
JS
OVM = tragédie české televize
Obávám se, že mlácení prázdné slámy je poměrně produktivní činnost, oproti sledování "Otázek Václava Moravce" (ty by se ke všemu měly nazývat jinak, "Otázky Václava Moravce " by mohly být v komerční televizi, ve veřejnoprávní by to měly být "Otázky České televize").Stávají se z toho "Otázky nad Václavem Moravcem". Česká televize chce zřejmě držet tento nedržitelný stav tak dlouho, aby výměna Václava Moravce v podstatě kýmkoliv vypadala jako vítězství ducha nad hmotou.Doufejme, že nějaký kloudný diskusní pořad české televize vznikne. Nebylo by k tomu potřeba mnoho - dát každý týden šanci někomu z řad různých moderátorů, publicistů - zejména mladých. Ono by se to časem vyprofilovalo. Důležité je však ono střídání, rozbití monopolu! Pak by byla naděje, že bychom se mohli bavit i o zahraničních tématech! Česká televize je zoufalá! Všimněte si zpráv - moc se od těch komerčních televizí bohužel neliší. Několik polobulvárních "novinek", pak nějaká soutěž o ledových sochách a sport. Kromě "headline" jako by se v zahraničí nic nedělo.Přitom v cizině řeší spoustu podobných problémů, podobných našim. To by byla srovnání, to by byly pořady, to by byla tématické řady! Snad by to pomohlo i vyvětrat onu zahleděnost do sebe ("to by se jinde stát nemohlo" - i mohlo, ale oni se leckde s tím poprali! - jenže to je námaha, oproti prázdnému kafrání).
0 0
možnosti
J

Janh

13. 1. 2014 18:53
Máte pravdu, nicméně rozbor
Máte pravdu, nicméně rozbor situace v ČT by vydal na román. Všem inteligentním lidem je jasné, co se tam děje. Otázkou ovšem zůstává, proč.Proč se jen plká o pohříchu plytkých domácích tématech - většinu ze zpráv tvoří příspěvky "někdo něco řekl, co na to naopak říká tento".Proč se diváci dozvědí ze zahraničí jen střípky - a navíc ideologicky uvědoměle zpracované. Proč se ze zpravodajství stalo okénko pro spotřebitele, kde se dozvím, jedu - li na dovolenou, mám nastavit klimatizaci na 21°, doprovázenou zkušeností paní Novákové, která se takto v Chorvatsku nachladila a poplakala si o tom do kamery. Však se Šámal netají názorem, že televizní zpravodajství musí být povrchní.Tento stav ovšem nebyl způsoben příchodem Dvořáka, ten ČT jen zbulvarizoval až do podoby TV Nova (ostatně, na Kavčích horách se to jen hemží bývalými zaměstnanci Novy, a to na všech pozicích). Myšlenková impotence tam byla přítomna i před jeho příchodem.Obávám se, že zejména politické reprezentaci tento stav plně vyhovuje a nebude sebemenší snaha ho měnit. Maximálně se noví hráči postarají o to, že budou častěji a láskyplně zmiňováni ve vysílání. Divák a koncesionář má smůlu. Mimochodem, co myslíte, že by se stalo s moderátorem/moderátorkou, který(á) by položil(a) skutečně zvídavý a fundovaný dotaz?
0 0
možnosti