130 let

Diskuze

Dvě jistoty slovenských voleb: Nejistota a vítěz Robert Fico

Pouze dvě politické strany mají v parlamentu jistá křesla: Smer-SD a Křesťanskodemokratické hnutí. Ostatní balancují okolo pěti procent.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vrbovcan

8. 3. 2012 19:05
Tiež si myslím že išlo v
Tiež si myslím že išlo v týchto voľbách o predaj energetických a prenosových firiem, čo zrejme bola prekážka prijatia Slovenska do EU. Tá masívna antimečiarovská podpora vedená zo zahraničia tomu napovedá. Vtedy som zkonštatoval, že Slovensko je príliš malý národ, aby si rozkázal, kto mu bude vládnuť. Na ľudí, čo podľahli tejto kampani, sa netreba hnevať. Niektorí možno aj pochopili a radšej podľahli, lebo sa báli nepokojov ba ešte horšieho. Ten tlak bol tak silný, že nevyzeralo, že by sa kdesi mienil zastaviť. Ak už teda píšem do českých novín, prirovnal by som tú situáciu voľbám 1946 v Česku, keď vyhrali komunisti. Každý národ má kdesi svoj zlomový bod.Naopak. Ten dnešný tlak voči SDKU sa mi zdá až príliš podozrivý. Zrazu sa anonimne objavujú rúzne informácie. To môžu byť predsa zpravodajské hry. 
0 0
možnosti

Pepek_Vyskoc

8. 3. 2012 14:41
Zapomnel jste tentokrat na
Zapomnel jste tentokrat na homosexualy, kteri jinak podle vas muzou za vsechno, co jsem si vsimnul...
0 0
možnosti

Jozef Gáfrik

8. 3. 2012 17:23
Ja nemam
nic proti homosexualum.
0 0
možnosti

Jozef Gáfrik

8. 3. 2012 14:09
Tak paneboze
Proc by nemel mit Smer takove preference?Antislovakisticti pravicaci privedli Slovensko na kolena. Vyprodali zemi, zlikvidovali armadu, privedli velkou cast obyvatelstva do chudoby, Slovensko je ve valce kulturni a ve valce medialni - a prohrava... Za dvacet let zadna slovenska kultura nebude.Doopravdy si neumim predstavit, jak by Cesi brali stav, kdy na statni televizi je vic programu cizojazycnych. Ano, STV vysila vic programu cesky, nez slovensky. Prokristapana!!! Pred par dny, kuprikladu, davali cesky protektoratni (tusim) film Cesta do studakovy duse, po skonceni byl cesky program prerusen slovenskymi reklamami (se spatnou slovenstinou plnou cechismů) a volebnimi klipy (taky ve slovenstine - jak dlouho jeste?), a program televize, ktera ma rozvijet slovensky narod, pokracoval cestopisem - v cestine... Slovaci pousteji svym detem pohadky cesky. Znam jednoho, ktery uci sve dite anglicky, tak ze na nej mluvi anglicky, a pousteji mu ceske pohadky. Propanakrale, ten stat je pred kolapsem. A slovensky narod a kultura jsou v zavesu. Kdyz zkolabuje slovensky stat, narod vymre nedlouho potom. To je skutecny stav Slovenska.Jak by Cesi brali nehorazne vyroky (citat) "slovenska kultura je prumerna" (tohle napsal predni slovensky antislovakista, sionista a elektrikar Stefan Hrib, zboznovany nevzdelany primitiv) anebo "krajina dnes nema silnou domaci autentickou kulturu" (zas jiny primitiv v extremistickem denniku Pravda). Ten clovek by byl v CR ukamenovan! Ne tak na Slovensku. Zde je kulturni komplex menecennosti a kolonialni mentalita vyzadovana, a medii tlacena norma. (cultural cringe - na wikipedii vice)A ted nejaky dokument potvrdi, co bylo jasne odpocatku, a co vlastne ani ty pravicove strany samy nepopiraly: ze se za penize spoji i s dablem, a pro penize udelaji vsechno. Jaky sok!Jedina pripustna interpretace je, volit strany, ktere se alespon snazi zastavat narodni zajmy a vlastanectvi. I kdyz se vubec nemusi snazit, jelikoz na Slovensku neni jedine silnejsi levicove ci vlastenecke medium, a tak staci jen kouknout smerem  k vlastenecke politice, aby stranam mohutne poskocily preference. Ano, Fico dela prilis malo na zachranu Slovenska, to je pripustna vytka. Ale kdyz kazdy jeho krok maji absolutni moc interpretovat ultrapravicova antislovakisticka extremisticka media, je jeho cinnost (temer) maximum mozneho.Jde tady o jedine: o boj o narod a o stat. Slovenska republika byla zlocinne ukradena. A media, vlastnena cizinci, interpretuji tento zlocin jako nejvyssi dobro. Bohuzel, mene vzdelani a mene uvedomeli lide, jako prave milanko zitnanko, ale i jini "slovensti" "novinari" (prijemne podmazani penezi ze zahranici) tuto falesnou interpretaci prebiraji, neschopni vlastniho uvazovani.Slovaci jsou tak demoralizovani, ze kdyby zitra prisla do Bratislavy madarska armada (proti ktere mimochodem nema Slovenska armada sanci se ubranit - to je "uspech" dzurindovskych "reforem" smerem do stredoveku - celkem tristni, vzhledem k tomu, kolikrat Madarsko napadlo Slovensko v 20. stoleti, a ze na prelomu minulych stoleti se pokusili Madari Slovaky etnicky vycistiti), naslo by se dost pomatencu, kteri by je vitali. O tom nepochybuji.
0 0
možnosti

Vrbovcan

8. 3. 2012 15:01
Že vraj po 20 rokoch
Že vraj po 20 rokoch existencie štátneho útvaru sa láme jeho budúcnosť. Buď definitívne k jeho rozvoju, alebo, ťažko sa mi to píše, zániku. Zatiaľ to veľmi dobre nevyzeralo. Ak sa oprostíme od prostého politického pohľadu, smerom k vláde piatich či šiestich strán v koalícií by ten vývoj smeroval jednoznačne do záhuby. Aj vzhľadom k informáciám, že dve z týchto strán priamo v pozadí organizovali rozkrádanie v miliardových hodnotách.Inak s Vami súhlasím. Ale nerád.
0 0
možnosti

Judr. Marek Kalina

8. 3. 2012 13:45
RE:
Problém je v tom, že i částečně nemorálně jednající vláda pravicová je objektivně pro stát lepší než /neméně pochybná/ vláda levicová. To je, myslím, jasný axiom. Ať si přeje kdo chce co chce. Ono je u voleb vždy problém, že se počítá jen s kvantitou volebních hlasů, ale už nikoli s kvalitou. Pak může mít Fico podporu 40%, ale většinou z totálně nerelevantních /společensky, ekonomicky, apod./ kruhů.  Já jsme obecně taky pro stabilitu, ale ne pro stabilitu radikálně levicové vlády jako by byla ta Ficova. Za takovou cenu je stabilita i odhalení pár provizí z Penty sakra drahé... P.S. Hloupá rozříštěnost pravice jako samozřejmě velký problém a hloupost pravicových stran, v tom s Vámi souhlasím.
0 0
možnosti
Podivny axiom
Euklides postavil na svych peti axiomech uplny a logicky system rovinne geometrie. Obavam se, ze na Kalinove axiomu "I pochybna pravicova vlada je pro stat lepsi nez stejne pochybna vlada levicova" nic pekneho postavit nemuzete. Mozna nejakou peknou diktaturku, ktera by se vam osobne mohla casem zacit zajidat. A to rikam presto, ze se povazuji za pravicove smyslejiciho.Posuzovat spolecenskou a ekonomickou relevanci ruznych vrstev je v dnesni poprivatizacni dobe s jejim kultem celebrit velmi osidne. Svoloc najdete ve vsech vrstvach. Osobne se snazim drzet  zapomenuteho "chudoba cti netrati" a verim, ze mi to jednou bude pricteno k dobru.Pokud se nepletu (slovenskou politiku moc nesleduji), tak Ficuv radikalismus se pri jeho minulem vladnuti omezoval na potykani se s Madary, a vetsinu reforem zavedenych predchozimi vladami upravil spise kosmeticky, pokud vubec.
0 0
možnosti
Melo byt reakci na komentar
Melo byt reakci na komentar JUDr. Marka Kaliny "Za Fica přes 50% může hlavně zveřejnění Gorily".
0 0
možnosti
Vy nikdy nezklamete
1) Bude-li mit Fico pres 50%, neni nad cim jasat, ale neni to ani zadna tragedie, jak se ostatne ukazalo v letech 2006-10. V jistem smyslu je to dokonce idealni stav, protoze vlada muze realizovat svuj program bez vymluv za kompromisy s koalicnimi partnery (zvlast pokud jsou tak vypeceni jako byli Meciar a Slota).2) I v soucasnem slovenskem parlamentu je Ficova strana s naskokem nejsilnejsi (>30% mandatu) a narust nad 50% neni za soucasne situace nic nepochopitelneho. Urcite na nem muze mit svuj dil vami zminovany lidoop, ale take tristeni konkurentu az na/pod hranici volitelnosti a tristni praxe soucasne vlady premierky Radicove.3) K vasim recem o "teoreticich moralky" asi tolik (krome toho, ze mi prijdou mimoradne hloupe) - politika samozrejme nikdy nebude zcela cista, zvlast ne ve spolecnosti jako je ta nase nebo slovenska, ale neni nepredstavitelne, aby byla o poznani cistsi. Cistsi a provadena ve prospech volicu a ne skrytych zajmovych skupin. Toho se samozrejme nedosahne vynasenim dilcich informaci z utajenych policejnich svazku. Tim se akorat posiluje frustrace lidi a jejich lacine odmitani "spinave" politiky. Nicmene, jadro problemu neni v "naivnich uzitecnych idiotech", kteri neco vynesli, ale v politicich, kteri jednali kdyz ne primo protizakonne, tak ne ve verejnem zajmu, nemoralne, ...
0 0
možnosti

Judr. Marek Kalina

8. 3. 2012 13:29
RE:
Děsně vtipné. Skutečností je, že Gorila šance pravice definitivně pohřbila a jejím iniciátorům bude vládnout gorilí samec Fico. Na bravo, to je skutečně vítězství hodné Pyrrhy... 
0 0
možnosti

Judr. Marek Kalina

8. 3. 2012 13:27
RE:
A co je špatného, že slušný pravicový politik nechce a nemůřže vládnout s někým tak bolševicky uvažujícím jako je Fico. Souhlasím, že negativní roli hraje nesmyslná "kauza" Gorila...
0 0
možnosti

Vrbovcan

8. 3. 2012 14:30
Myslím, že som to jasne
Myslím, že som to jasne napísal vo svojom príspevku. Som ochotný ho upresniť. Ale vo vecnej rovine. Pre začiatok by som prosil definovať výraz "bolševicky uvažujúci".
0 0
možnosti

Jurášek

8. 3. 2012 13:24
Myslím,že je to řešení.
Když bude vládnout jedna strana a ne koalice,nebude moci svádět neúspěchna nikoho jiného.Případný úspěch ji zajistí v příštích  volbách pokračovánívládnutí.Pokud neobstojí měli by si voliči opět vybrat jinou stranu,kterápovede zemi dál.Víc se potom již k panu Ficovi nevracet i pokud bude slibovatzázrak na počkání.O tom je přece demokracie a určitě se nemusí slovácibát nějakého nastolení  diktatury.Opět nám ukazují,jak se to má dělat.Je jedno pravice či levice u nás obě kradou nejvíce.                                                                             Krásný den.
0 0
možnosti
Moc pěkný přehled, díky!
I když, pravda, optimismu do žil člověku nenaleje. Ale aspoň si neděláme masochistické iluze, že jsme v Čechách na štíru s morálkou jediní, nebo že jsme alespoň v tomto ohledu široko daleko nejhorší. A to jsme ještě nemluvili o Berlusconim, a nevzpomněli jsme jeho kamaráda Topořánka.p.s.Znáte tu o gorile, jak stojí před zrcadlem, vzteká se a dupe: "Zrcadlo jedno blbé levicové, jak to, že mám křivou hubu a vypadám jak gorila? Vždyť jsem zastáncem ''nečisté pravicové vlády''!" Pak se gorila zarazí: "Nebo že by právě proto?!?"
0 0
možnosti