130 let

Diskuze

Hrozba muslimské imigrace: omílaná, ale nepravdivá mantra

Blízký východ výrazně mění i jiná revoluce, než je právě středem pozornosti. Symbolizuje ji spektakulární pád ve statistikách porodnosti.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

Kamba

12. 10. 2012 15:52
Like
Dobrý den, autorův článek se mi líbí, je zajímavé slyšet názor odlišný od typického obrazu, který nám podstrkují média. Navíc autor svůj názor opírá o ověřitelná data, což není v českých médiích časté.Neříkám, že souhlasím se vším, co autor napsal, ovšem názor je to zajímavý a rozhodně stojí za publikaci.
0 0
možnosti
Foto

Vit.Kucik

11. 10. 2012 20:00
Konečně jeden z racionálnějších pohledů na ...
... "muslimské nebezpečí" a na "temnou budoucnost Evropy", kdy nás muslimové "přehlasují vagínou svých žen". Osobně mám pocit, že protimuslimská hysterie v Evropě (a odrazem i v Čechách) kulminovala před cca 2 lety (Wilders a spol.), nyní již mírně opadá, nicméně je stále nepřiměřeně silná. Odráží spíše prázdnotu části Evropanů po vlastních kořenech a hodnotách, než nějaké skutečné vnější nebezpečí. Růst islamismu (stejně jako muslimská porodnost) považuji za dočasný problém, který samovolně odezní a do 15-20 let se budou stárnoucí evropské státy předhánět v pobídkách imigrace (ano - i té muslimské). Na ně budou muset vynakládat čím dál větší prostředky, protože pro stále větší počet doma bohatnoucích muslimů bude vidina stěhování do Evropy nezajímavá...Zatím je však "muslimské nebezpečí" stále chytlavé téma, které dává šanci na obživu mnoha politických kariér...http://kucik.blog.idnes.cz/c/92089/Rasove-ciste-Cechy.html
0 0
možnosti

Honza Čuřík

10. 10. 2012 16:35
Dobré odpoledne pánové,
Dobré odpoledne pánové, děkuji za vřelé reakce a množství komplimentů.a) ad porodnost komunit z blízkovýchodních států na území států evropských. Turci v DE 2.2,  francouzští muslimové (tedy včetně afrických subsaharských komunit ) 2.9, ale severoafrické komunity ve Francii 2.2, Maročané v NL 2.9, Bangladéšané v UK 3.0, to je tuším nejvyšší. Trend - zřetelný, konvergence s evropským typem rodiny v rozmezí jedné až dvou generací. První generace přicházely z nejvíce vesnických oblastí Turecka, Maroka, Pakistánu, oblastí s nejvyšší porodností, takže ženy i v Evropě měly běžně 4 - 5 dětí. V Británii narozené Pakistánky dnes 2,4.  normální urbanizační trend, podobně jako u latinos v USA. Nemá to nic společného s tím, jestli jste nebo nejste muslim(ka). Sorry.b) ad zdroje dat. Pro Izrael, Izraelský statistický úřad, proklikněte si na 3.14. http://www1.cbs.gov.il/reader/shnaton/text_search_eng_new.html?CYear=2012&Vol=63&input=fertility+rates   Za rok 2011 uvádí dokonce 2.9 vs. 3.3 na území Izraele. A 4.99 na "izraelských lokalitách" v Judeji a Samaří alias okupovaném Západním břehu. Araby, kteří tam žijí ISÚ nepočítá.  Data kolem 3.4 / 3.5 by měla být korektní.  Turecko via tamní byrokratický aparát http://www.turkstat.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=8615 Obecně, pro seriozní zájemce doporučuju Doug Saunders, The Myth of the Muslim Tide anebo zmíněný Emmanuel Todd, Le Rendez-vous des civilisations.c) ad  migrace tam a zpět. V DE docela známý fakt, že se v roce zvrátil trend a aktuálně se více Turků z DE vrací do Turecka, než jich do Německa přichází.  Rétorická otázka - nemůže tomu tak být v krátké budoucnosti i u  dalších zemí?Jinak zcela souhlasím. Evropu oplotit. A Česko zvlášť ještě obehnat vysokou zdí   ;)
0 0
možnosti
Foto

Martins

10. 10. 2012 17:08
Děkuji za dílčí odpověď
Jako zdroj o demografii Izraele jsem tamní statistický úřad předpokládal. Nicméně bych prosil odpověď ještě na další otázky, které jsem již položil (pro připomenutí zopakuji a pro přesnost očísluji): 1) Mohu se zeptat, jakým způsobem se - operujíce statistickými daty - vypořádáváte s tím, že izraelští Arabové (tedy jejich demografie) je započtena jak ve statistice Izraele, tak jak sám uvádíte v "palestinské porodnosti"? Tedy polopaticky: řešíte nějak statistické zkreslení dané tím, že ti samí lidé (kterých je 20 % občanů Izraele) jsou SOUČASNĚ (jak sám uvádíte) započítáváni i ve statistice tzv. "Palestinců"? 2) Bylo by možné přidat odkaz na konkrétní zdroje dat, z nichž vycházíte v případě tzv. "Palestinců"? Připojuji tři odkazy, zejména ten poslední by Vás mohl zajímat - zde, zde a zde.  ad Váš bod c) Turci se vracejí do Turecka proto, že se jim tam momentálně žije (často, ale ne vždy, s podporami v nezaměstnanosti a důchody z Německa) lépe než v Německu samém.  Dáno je to ekonomickou stagnací Německa a naopak  dlouhodobých růstem turecké ekonomiky. Vidíte takový růstový trend nebo alespoň potenciál v nějaké další zemi severní Afriky a Blízkého východu, že naznačujete že k takovému návratu imigrantů mohlo dojít v případě jiných zemí?
0 0
možnosti
MG

10. 10. 2012 15:26
A ještě připomínka k evropským hodnotám
Rádoby intelektuálně povýšená autorova slova: "Obrana Evropy je tak ...(prý) především obranou „tradičních (evropských) hodnot“. Cokoliv si při pluralitě názorů a životních stylů Evropanů pod touto hlavičkou lze představit." Já si pod tím například představuji svobodu slova, svobodu vyznání, rovnoprávnost žen, oddělení církve od státu, demokracii, politickou pluralitu a vládu zákona (a ne nějaké středověké primitivní a brutální slátaniny jako šaría) Všechny tyhle zbytečné, hloupé věci, které jsou islámu naprosto cizí a ke kterým se naše civilizace dobrala po staletích tvrdých zápasů. Nějak podobně jako autor nám kdysi vzdělaní salonní komunisté kypřili půdu pro 40 let rozkvětu pod ušlechtilou diktaturou dělnické třídy.
0 0
možnosti
T

Tomas.Diviak

19. 10. 2012 12:01
Tak o sekulárním státu a
Tak o sekulárním státu a právu Vám jistě rádi pohovoří různí křesťanští fundamentalisté, kteří zhusta bojují v čele různých antiislámských iniciativ... Bohužel, tradiční evropské hodnoty mohou mít tolik interpretací a mohou se paradoxně stát mocným ideologickým nástrojem k něčemu zcela neevropskému (nerad uvádím nejkřiklavější příklad Breivika, ale on se masakru dopustil právě za účelem obrany tradičních hodnot).
0 0
možnosti
Foto

Martins

10. 10. 2012 14:21
Dotaz na autora
Mohu se zeptat, jakým způsobem se - operujíce statistickými daty - vypořádáváte s tím, že izraelští Arabové (tedy jejich demografie) je započtena jak ve statistice Izraele, tak jak sám uvádíte v "palestinské porodnosti"? Bylo by možné přidat odkaty na konkrétní zdroje dat, z nichž vycházíte? Aby si čtenář mohl udělat obrázek o důvěryhodnosti čísel, s nimiž se tu jako s axiomy operuje.
0 0
možnosti
MG

10. 10. 2012 14:05
Salonní řeči
Nesmyslný bonmot typu "liberální Rotterdam mění hodnoty konzervativního Fezu" je snad možné utrousit jen z pražské kavárny. Možná by stálo za to se na něj zeptat nejenom přímo obyvatel Rotterdamu, ale i řady dalších západoevropských měst jejichž podobu dnes naopak radikálně mění onen "konzervativní Fez" . Já nemusím chodit tak daleko. Za 20 let se okolí londýnské Warren Street Station proměnilo z barvité čtvrti s bohatšími arabskými přistěhovalci (no dobře, vražda v bytě přes ulici byla už tehdy možná barvitá až moc) v čiročirou Pákistánii, kde se necítil dobře ani indický obchodník na rohu a kde už před lety mohli nějací fousáči v pyžamech beztrestně plivat na mou anglickou manželku za to, že si dovolila ve svém hlavním městě zkřížit cestu jejich průvodu s mírumilovnými hesly jako "Setněte hlavu hlavu všem, kdo urážejí islám".  Opravdu liberální a je to čím dál tím lepší. Mimochodem právě v Londýně se teď muslimové snaží prosadit stavbu obří mešity větší než katedrála sv.Pavla. Nějak mě ani moc neudivuje, že i v Česku máme intelektuály co se nám snaží vysvětlit jak je svět islámu vlastně hodnotnější a čistější než ten náš a jak se všichni multikulturně obohatíme díky přistěhovalectví. Mně osobně stačí zajít do kostela jednou za rok na půlnoční a občas o Velikonocích. Moc se mi nechce pětkrát denně mlátit hlavou o zem směrem k Mekce. Vám ano?
0 0
možnosti
M

Matej11

10. 10. 2012 13:13
Á, pán je demagog
Ve svém článku poněkud demagogicky sypete na jednu hromadu pouze data, která se Vám hodí. Spojujete hrozbu muslimské imigrace s pravicovým populismem a demografickými daty z domovských zemí potenciální imigrace.Porodnost v těchto zemích není žádným argumentem pro Vaše vývody. Zkoumáte porodnost této skupiny obyvatel po usídlení v Evropě? Jejich vazby na domovinu? Problémem je zásadní odlišnost idejí křesťanského a muslimského světa. A je zcela jedno jaký je na to politický pohled. Jistě víte (jste arabista) jaké zásady mají muslimové ve vazbě na jiné kultury a především víry. Co chápou aktem postavení mešity na novém území a jakou míru empatie vůči jiným vírám mají. Islám je misijní náboženství a jeho principy jsou poněkud odlišné od našeho pojetí světa. V prostředí demokracie jde pouze o čas, kdy souvěrců bude dostatek a zcela demokraticky, prostřednictvím voleb změní náš svět.
0 0
možnosti
Foto

Martins

10. 10. 2012 14:32
Tak tak
Ale hlavně autor se tváří, že existuje přímá úměrnost mezi populačním přírůstkem v zemích severní Afriky a Blízkého východu a mírou imigrace do EU.  Neexistuje. Důvodem současné míry imigrace z těchto území do EU je relativně přísná imigrační politika. Pokud by se ještě zpřísnila, imigrace klesne. Pokud se uvolní vzroste. I přes nižší populační přírůstek se pořád počet zájemců o přestěhování do EU na těchto územích počítá na miliony.
0 0
možnosti