Komunisté to musí vědět, nacisté se učili právě od nich
Někdy člověka jímá soucit, kde skončili lidé nezakotvení. Koncem 19.stol nalítli na nacionalismus, prý obrození národní. Seriál lží s tím spojených jim už docela vymyl mozek, když národ už nebyl spása planety ani pro poškoláky, vrhli se do leninské sekty asijské. Poštvat na cizí majetek fungovalo vždy, již Kozina snadno buntoval proti Lomikarovi, resp. jeho sklepení, kde bečky nejen zelí. Psohlavci se připojili a Lomikar to chápal, kromě Koziny na to stačil výprask. Zvrhlá teorie zcizeného majetku (vzduch,voda,půda... jsou plus minus společné stále i bez komunistů), ať je na katastru zapsán kdokoliv. Sice občas někdo investuje do jachty, kam zve jen Paroubka, pokud se pamatuji; ale obvykle je majetek třeba i nájmem prospěšný všem. podobně peníze jsou jen určitá půjčka státu. Pokud někdo sní stejk, dostali za něj zaplaceno i kovbojové, byl zdaněn. Ale kdo uvízl duševně v asijském rusku 19. století, pomoci mu není. Těžká pomoc je lidem, co neumí zacházet s penězi, cpou je hladní zisku do kampeliček, na zbytečné nákupy, na úroky...do tabáku, lihu, televize a podobných zbytečností. Ti ovšem se propadají do dluhů. Jinak lidé prozíraví, kdo v roce ´89 si koupil ovci, pastvin nespasených je všude dost, balíky sena i deset let hnijou na louce, než se rozhrnou, může mít tisícihlavé stádo. A ještě být průběžne z toho živ mlékem i masem. Kdo moc nechodí, totéž s husama. Polovina potravin končí v odpadu. Někdo ale je na invalidním vozíku, má důchod a přilepší si chovem holubů či včel. Ty to odlétají za něj. Vloni na vhodném místě dalo včelstvo metrák medu, x 80 - 90 Kč, ale komunista dělat a přemýšlet nebude, stačí mu revoluce a krást, jednou jako vexlák, podruhé v privatizaci, potřetí dotace, počtvrté politikou.