Selhaly nám motory, volali zoufalí piloti těsně před zřícením v Pákistánu. Nefungoval ani podvozek |
Mladá herečka měla podle informací z médií při nehodě letadla pákistánských aerolinek, při níž zemřelo 97 lidí, sedět ve 24. řadě u okénka. Dívka se vracela z Láhauru, odkud pocházela, do metropole Karáčí, kde měla být součástí přehlídky přední pákistánské módní značky Sana Safinaz. Do Láhauru předtím odcestovala nenadále kvůli smrti svého strýce.
O úmrtí Abidové informovala módní návrhářka Khadijah Shahová, která uvedla, že osmadvacetiletá dívka byla „skvělá, pracovitá a profesionální.“ Po prvních zprávách o tom, že někteří cestující pád letadla přežili, doufala Shahová, že by Zara Abidová mohla být mezi nimi. Nakonec se ukázalo, že přeživšími jsou ředitel paňdžábské banky Zafar Masúd a inženýr Muhammad Zubair. Ten v rozhovoru s Geo News uvedl, že se pilot pokusil přistát, letoun se dotkl země, ale byl přinucen opět vzlétnout. Po zhruba deseti minutách pilot oznámil, že se pokusí přistát podruhé a následně stroj havaroval, uvedl Zubair z nemocničního lůžka v civilní nemocnici v Karáčí.
Na sociálních sítích se okamžitě rozjela debata mezi ortodoxními muslimy, zda Abidová, která pracovala jako modelka a herečka, bude mít právo dostat se do islámského ráje. Shahová to označila za ostudné a uvedla, že Abidová byla lepší člověk než většina z těch, kteří o ní debatují na internetu. „Nádherná, jemná duše,“ uvedla na adresu Abidové návrhářka.
shameful. She was a better person than most of them combined. A beautiful tender soul. https://t.co/W7hmnuaHvg
— khadijah shah (@khadijah_shah) May 23, 2020
Abidová patřila v Pákistánu mezi významné osobnosti a celebrity. Spolupracovala se značkami jako Wajahat Mansoor, Annus Abrar, Zaheer Abbas či Deepak a Fahad. Na sociálních sítích ji sledovalo několik desítek tisíc lidí.
Letadlo přiletělo do Láhauru den před nehodou z ománské metropole Maskatu. V technické zprávě, o níž informoval pákistánský list Dawn, se uvádí, že se při kontrole nenašla žádná závada motorů, přistávacího zařízení ani žádného hlavního systému stroje. V technické zprávě stojí, že stav obou motorů je „uspokojivý“ a že letadlo prochází pravidelnou údržbou. Pákistánský úřad pro civilní letectví dal airbusu povolení k letům do listopadu letošního roku.
VIDEO: Kamera zachytila pád pákistánského letadla do hustě obydlené zástavby |
Výrobce, firma Airbus, ve svém prohlášení uvedla, že stroj byl v provozu od roku 2004, měl za sebou 25 860 letů a 47 100 letových hodin. Společnost nabídla pomoc při vyšetřování nehody.