Petr Pithart vzpomíná:
... "Vstup VW do Škody MB vzápětí vyvolal mimořádný zájem zahraničních investorů. Mercedes chtěl vstoupit do výroby nákladních aut, tedy do Tatry Kopřivnice, Siemens měl zájem o nejadernou část Škody Plzeň, Framatom o část jadernou, Renault chtěl do jabloneckého LIAZu, atd. Zahraniční partner však pochopitelně vyžadoval kontrolu nad podnikem, tak jako VW o dělení s pseudovlastníky z kuponovky zájem neměl. Kdyby se tehdejšího zájmu podařilo využít, ekonomická síla země by dnes vypadala jinak." ...
http://www.pithart.cz/archiv_textu_detail.pp?id=489 Jak by mohla síla zemé dnes vypadat? Třeba jako v Polsku, Maďarsku, Slovinsku, Portugalsku, Španělsku, Itálii, Řecku, Kypru, Lotyšsku... nebo alespoň Irsku, Islandu ... Kolik roků se pan Joch živil jako lékař? A jak to půjde zázračnému Lotyšsku? SouvislostiLotyšsku se v průběhu krize podařilo nastartovat obtížné makroekonomické ozdravení. Důsledné provádění programu finanční pomoci EU–IMF mu pomohlo najít cestu ven z hluboké recese a opětovně dosáhnout hospodářského růstu.Komise a Evropská centrální banka podle Smlouvy o EU jednou za dva roky nebo na žádost členského státu, na který se vztahuje výjimka, na toto téma podávají zprávu. Lotyšsko dne 5. března 2013 formálně požádalo, aby Komise vydala mimořádnou konvergenční zprávu s ohledem na jeho cíl přijmout euro k 1. lednu 2014.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-500_cs.htm