130 let

Diskuze

MACHÁČEK: Geopolitika Duky Dominika

Přední český myslitel o Evropě pan Radko Hokovský se na blogu pro Českou televizi pustil do všech, kdo snad ještě koketují „se starou a prohranou myšlenkou“ evropského federalismu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Lehký

11. 5. 2016 11:51

Stoprocentní souhlas s obsahem článku..!

0 0
možnosti

10. 5. 2016 18:44

Pan arcibiskup Duka je, i když pomineme "firmu" které v ČR šéfuje, přirozeně inteligentní člověk jehož myšlenky je dobré číst a přemýšlet o nich, byť člověk nemusí se vším souhlasit. Totéž se nedá říci o mnoha politicích a novinářích - je to přirozené, protože průměrné IQ je kolem 100 a ty nejchytřejší musí někdo "vyrovnávat". Logicky je zastáncem stabilní katolické církve, která má být jedním z pilířů naší společnosti i pro nás, kteří do kostela na mše běžně nechodíme. Papež František je naopak zastáncem církve zpolitizované, blízké neomarxismu, ochotný obětovat blaho milionů lidí pro to, aby se jiné miliony měly lépe, byť ne vlastní zásluhou.

0 0
možnosti

11. 5. 2016 15:42

Ohledně indiánských kultur má pan arcibiskup pravdu - byly naprosto sociálně neprostupné. To byla jedna z příčin totálního zhroucení při střetu s conquistadory.

0 0
možnosti

D. Stirský

10. 5. 2016 18:08

A pokud jde o Spojené státy evropské, byl bych pro. Jen už by to měl konečně někdo jasně vyslovit. Pěkně jako za Rakouska-Uherska: společná měna, společná obrana a společná zahraniční politika. Tedy federální vláda o 3 - 4 ministrech, zbytek by si státy federace řídily a spravovaly samy. Měli bychom tak jako Česko větší suverenitu, než máme dnes. Unii rád nemám, ale raději se přimknu k Berlínu nebo k Paříži, než k dubisku na východě.

0 0
možnosti

10. 5. 2016 23:29

Pane Stirský, úplně s vámi souhlasím. Nevím, proč to, co bylo za Rakouska-Uherska není možné dosáhnout dnes. Naše V4 je cesta zpět do Ruska a námi volení politici jsou na nejlepší cestě k "dubisku".

0 0
možnosti

D. Stirský

10. 5. 2016 18:04

Duka je typický vykynutý katolický prelát, ke skutečnému křesťanství založenému na soucitu, toleranci a lásce k bližnímu má dosti daleko.

0 0
možnosti

11. 5. 2016 13:22

Co vy o něm víte? Znáte jeho soukromé skutky? Co vy víte o jeho soucitu etc.? Nebo ho soudíte podle vzhledu?

0 0
možnosti

J. Žitný

10. 5. 2016 15:13

Duka je trosku jednodussi clovek, eufemisticky receno.....tezko rici, jak se to mohlo stat, ze se v urade, ktery primo pred nim zastavali panove Vlk, Tomasek, Beran a kteri si se svetskou moci nezadali, ocitnul tento brichopas...

0 0
možnosti

10. 5. 2016 14:59

Pan Duka se stal typickým představitelem podlézavé církve ve svém vztahu k Zemanovi. Člověku je až trapně, když to vidí. A také patří k té konzervativní a zkostnatělé církvi, která lidi odpuzuje. Papež František je z Jižní Ameriky, tudíž skoro křovák, ale je to člověk -křesťan na rozdíl od Duky.

0 0
možnosti

11. 5. 2016 0:27

skoro krovak, pani Bilkova? Argentina je civilizovana zeme, kde 92% obyvatel zije ve mestech. Stat zajistuje sekularni, bezplatne vzdelani pro vsechny na vsech skolskych urovnich (tedy i na unversitach). Pres 98% obyvatel je gramotnych, a Argentinskou literaturu bysme jim mohli zavidet (a to nemyslim jen Borgese). Buenos Aires je povazovano za jedno z nejvyznamnejsich divadelnich center na svete. A to bych mohl pokracovat.

0 0
možnosti

J. Blažek 214

10. 5. 2016 13:32

Zdá se, Duka podlézá světské moci, nota bene Zemanovi, z tak průhledných, ryze světských, důvodů, že by se člověku mohlo vybavit sblížení duchovenstva s komunisty v rámci Míru na zemi. Ach jo, kde jsi Františku Tomášku? Josefe Berane?

0 0
možnosti

10. 5. 2016 14:02

A kardinále Vlku. Ten se nezapomněl.

0 0
možnosti

10. 5. 2016 13:26

Taky se nestačím divit co z Duky padá.

0 0
možnosti

10. 5. 2016 12:43

Naprosto přesný postřeh!

0 0
možnosti

10. 5. 2016 12:38

Pane Macháček, mluvíte i za mne, děkuji.

0 0
možnosti