Rozlišujme dvě hlediska. Prospěje české gastronomické kultuře, bude-li u nás průvodce typu Michelin doporučovat nejlepší restaurace? Je vhodné, aby mu za to vláda platila více než 50 milionů korun v průběhu pěti let, jak žádá?
Expert počítá, jak se Česku zaplatí Michelin. „Klienti vyrazí do Olomouce a už se nebudou chtít vracet do Prahy“ |
Odpověď na druhou otázku zní: nikoli. Zdaleka ne jen proto, že vláda se rozhodla podlehnout nátlaku v době, kdy by s gustem škrtla i mlhu a zdanila vzduch. Horší je, jak přistupujeme na legendu, že Michelin poskytuje jakousi dobročinnou veřejnou službu. Pardon. Michelinův průvodce je mimo jiné reklamním nástrojem značky, jejíž primární činnost spočívá ve výrobě pneumatik. Chtít na to podporu z veřejných rozpočtů není diskutabilní požadavek, ale obchodnická drzost.