130 let
Mýtná brána

Mýtná brána | foto: Viktor Chlad, Lidové noviny

Návrh pro NERV

Názory
  •   8:25
To, že se v lednu na mýtném vybralo o 22 procent míň než před rokem, můžeme číst jako zprávu o další ráně státní kase, taky ale jako úvod k příběhu o firmách políbených a nepolíbených státní přízní.
Mýtné je dálniční daň a vláda peníze na dálnice potřebuje, budiž. Vedle ní ale stojí firma Kapsch, která bez námahy inkasuje za provoz mýtných bran miliardu korun ročně: hezká odměna za to, že kdysi dokázala českým politikům vnutit svůj zastaralý mikrovlnný systém.

Kapsch se těší na další výnosy, až poslanci odhlasují, že kromě kamionů se budou danit i menší náklaďáky. Taky se má platit i na silnicích I. třídy. To všechno je přímý útok na střední a malé firmy.

Tvůrci systému asi chtějí, aby se jednou danila všechna auta na všech silnicích. Z mýta pro malé náklaďáky na silnicích druhé třídy se stala zastávka, kterou dějiny musí projet. Taky by se ale někdo z NERVu mohl elegantně vymluvit na těžké časy a zasadit se o to, aby příslušné plány padly.
Autor:
  • Mohlo by vás zajímat
Témata: silnice, Kapsch