Ta méně komerční ne. Předpokládám, že máte zájem jen o komerční produkci ala shit pro běžného Nováka. To chápu. Na druhou stranu, jako věda, má i nekomerční kultura nějaký smysl, i když ten smysl třeba zrovna Vy nechápete.
Pardon, reakce na příspěvek pana Schwarze na špatném místě ... .
souhlasím že veškeré dotace jsou cestou do pekel. Buď je scénář tak dobrý že soukromé investory přesvědčí nebo ne , pak mám 2 možnosti : buď to napsat lépe nebo se živit něčím jiným co skutečně umím. Všichni znali pravidla předem a nikdo nekřičel že jsou nedemokratická a najednou je ti, jejichž koně nevyhráli označují za špatná . Je to od nich ubohost.
Cestou do pekel je hlavně paušalizování. Dotace a granty jsou všude na světě, možná tak s výjimkou divošských zemí. ... ale Vy víte, že jsou k ničemu.
Pokud jste si článek dobře přečetl, tak není kritizován vítěz, ale nedodržení pravidel.
Aby se mohly peníze rozdávat, napřed se někomu musí ukrást.
A je jedno, zda se jedná o sport, kulturu, zateplování baráku, řepková pole či solární barony a cokoliv jiného......
Je nepochybné, že jste velmi talentovaný režisér, jak po umělecké stránce, tak řemeslně. a dnes jste do značné míry vyčnívající nad běžnou úroveň filmové tvorby u nás. Na druhé straně, jste si jistý, že některé kroky, které děláte politicky i společensky by Vám Váš dědeček Václav, dej mu Pán Bůh věčnou slávu, který byl vynikající osobností, literárně i lidsky, schválil a pochválil?
s prominutím máte dojem že by si pan Renč,měl veškeré své životní kroky rozmýšlet podle toho ,co by tomu řekl jeho dědeček??
... bud dobry, zpracovava zajimava temata, umi proto na film sehnat penize od sponzoru, a nepotrebuje tedy obirat stat o horko tezko vybrane dane obcanu. Nebo je to reziser spatny, pripadne zpracovavajici nezajimava temata, pak sponzory nesezene, a nemel by z penez danovych poplatniku dostat taktez nic. Uvedeny jednoduchy, logicky a naprosto spravedlivy model je vsak v soucasne socialisticke dobe nepruchodny, a to nejen na urovni vlady, ale nepochopitelne i na urovni obcanu, kteri si zrejme uz ani neuvedomuji, jake nesmysly jsou nuceni ve svych danich neprimo platit.
Schopnost shánět peníze, přece o umělecké kvalitě režiséra nic nevypovídá! To je holý nesmysl!
V debatě jsem zklamán dvěma věcmi. Že je nespokojenosť s rozdělením, to chápu. Ale vždyť jedna z hlavních parol Listopadu byla, nejsme přeci všeci v jedním měchu, ne? Ale najednou části umělců totálně překáží cena presidenta Zemana. A jak se draly za minulého režimu mnozí, hrdily se tituly zasloužilý a národní, ceny se udělovaly a umělci je rádi přijímali. A teď, protože se může president i oplivat, tak někteří jeho cenou pohrdají. To není charakterní! President je nejen jako člověk (žel s chybami značně stoupajícími/, ale i instituce, která může za spolurozhodování svého týmu ocenit. A tyto dvě záležitosti není nutno prvoplánově spojovat. A že se najdou superinternacionalisté jež teď místo ZSSR pro změnu předhazují USA,. to je nejen k smíchu, přímo až k pláči. V Evropě byl totiž film víc uměleckou záležitostí než byznysem, na rozdíl od USA.
státní kinematografický fond. A to nejsem zádný frikulín. Leč přesto tam vznikají vedle příšerných s r á g o r kvalitní filmy. Nevím, z jakého důvodu by zrovna filmaři měli mít svůj fond. Kdyby pan Renč veřejně sdělil, že chce natočit film o Baarové, možná bych mu docela rád pár korunami přispěl. Je to zajímavé tēma. Ale takovéto mimorozpočtové fondy jsou jen pro zlost a většinou to končí hádkami a skandály.
jenže Francouzi ho mají a jiní také..
je živnou půdou pro korupci a nikdy nemůže být spravedlivé.