• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Diskuze

Svévolný chaos plzeňského Oněgina a dramatický opavský Attila. Operní panorama Heleny Havlíkové

Operní repertoár Divadla Josefa Kajetána Tyla rozšířil v historické budově Evžen Oněgin Petra Iljiče Čajkovského. Režisér Tomáš Pilař Čajkovského sedm lyrických scén podle Puškinova románu ve verších založil na umanutém konceptu střídání ročních období. Operu proti logice příběhu i hudby rozdělil na jaro, podzim a zimu. Nelze apriori upírat režisérovi právo zasahovat do struktury díla, ale to, které uplatnil Tomáš Pilař, lze považovat za svévolný režisérismus, který výkladu díla nic nepřidává, naopak zcela rozbíjí Čajkovského promyšlenou koncepci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AA

A. Alda

22. 11. 2016 14:57

Povšimněmež si, jak paní Kritička hanobí Plzáky za přílišnou aktualisaci (neblahé to dědictví Burianovo), zatímco Slezany hanobí za nedostatečnou aktualisaci (asi miluje islámské invadory, byť v dobách Attilových se ještě ani nenarodil Mohamedův praprapradědeček).

0 0
možnosti
JL

J. Lepka

22. 11. 2016 14:46

Ach ta cenzura. Lidovky se sice kvapem blíží bulváru, ale vykastrovaný samec tura domácího a ještě v autentickém citátu se nesmí, to je fuj.

0 0
možnosti
JL

J. Lepka

22. 11. 2016 14:48

Tedy korektně :

Koukám, že Werichův výrok :" Autor byl ... ale režisér není, ne" je nadčasový.

0 0
možnosti