namisto toho, aby se skolstvi staralo o ty chytre deti ktere muzou byt vyraznym prinosem pro spolecnost, tak se stara hlavne o ty hloupe aby se necitily hloupe ze nejsou tak chytre a prinos pro spolecnost budou mit minimalni, no a tim se snizi bohatstvi spolecnosti takze nakonec nebudou prostredky ani na pro ty chytre ani pro ty hloupe.
za světem. Z 20 000 nadaných dětí jich naši milí kantoři "objevili" jen tisíc - zbytek se musí protloukat sám, bez pomoci, kterou potřebují stejně tak jako žáci intelektuálně podprůměrní. Je to celosvětová ostuda, takhle nikdy nebudeme schopni konkurovat a rozvíjet se podobně jako zbytek EU.
Já vám nevím, jestli je rozumné chovat se k nadanému dítěti jinak než k ostatním. Tím ho od nich akorát ještě více odloučíte a v kolektivu bude o to víc trpět. Nevěřím tomu, že je úlohou učitelů tyto děti nějak extra zvláštně stimulovat, nadaný člověk se vždycky něčeho chytí sám. Jediné, co by učitel dělat neměl, je trestat to dítě za "špatné" (neboli jiné) myšlenky, ale naopak je v něm lehce podporovat. Jedna učitelka to tak dělala u mě a musím říct, že to mělo své výsledky.