130 let

Diskuze

Podivná transakce. Proč koupil Natland podíl v Pražských službách?

Kyperská firma Soranus Limited po osmi měsících svůj podíl prodala. Komu patřila, neví ani pražský primátor Bohuslav Svoboda.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ladislav

22. 6. 2011 11:24
Spolehlivý Natland
Po provedení třetího auditu OPENCARD  společností APOGEO audit s. r. o.,dceřinou firmou Natlandu, proběhla médii zpráva: ... společnosti e-FRACTAL s.r.o. a APOGEO audit s. r. o. došly k závěru, že „projekt Opencard je progresivní, perspektivní, dlouhodobě udržitelný a při zadávání veřejných zakázek nedošlo k zásadním pochybením“... Z toho nevyplívá jen podezření proč tento 3.(!) audit zpracovával právě Natland (nebo řekněme s nezanedbatelným vlivem), když u nás v kotlině máme tolik auditorských firem. Ale také velké díky ČESKÉ POZICI jako médiu, které se nebojí vidět širší souvislosti a nepřepisuje jen zprávy ČTK jako většina. Komentáře obhajující procesy do kterých je tato firma zapojená nebo komentáře dehonestující ČP nechápu. Přesto respektuji, že mají úroveň. Druhý pohled je důležitý, i když s ním nesouhlasíme. Existují diskuze, které člověku zkazí náladu už v půlce čtení, právě vzájemným disrespektem. Tady se naštěstí téměř nevyskytují. 
0 0
možnosti

Pavelzatloukal

22. 6. 2011 10:05
možná víte víc než ostatní,
možná víte víc než ostatní, pak nemohu oponovat.....já jsem otrávený ze stávajícího stavu na trhu, ty lidi neznám, podnikám si ve svém, tedy nevím.....ale na rovinu, investiční skupina, kdybych si jí založil, asi by byla o tom mít investory, ne? A budou všichni stejní, nebo ty ostatní jako Penta, JT, Sekyra, máte pocit, že ty to dělají jinak? Že neznají tyto pány? A navíc, možná jim naháníme jen velké ego, protože nevím jestli skutečně jsou všemocní, jestli drží republiku v ruce. Já mám raději Spartu, ale ať tak či tak, jsem rád, že se jim podařilo Slavii zachránit.....kdybych držel Vaší logiku, mohla za to být nějaká ultra velká jachta, ne? :) A historii nevím, nesleduji je, jen jsem gooogloval a třeba ta jejich energy je docela velká věc, když to porovnám s čísly např. ČEZu, nebo to It, nepamatuji si jméno, ale byla to nějak dvojka čr/sk trhu, tedy asi něco víc než Dežo s akciovkou na majitele, nebo Franc, co vlastnil Slavii před nima :)))) Držme se, bojujme, je to o tom koho si volíme, jak lhostejní jsme, tam to začíná....ale teď už jdu budovat kapitalismus, díky za možnost se vyjádřit. P
0 0
možnosti
Dramatizovano - uznavam
Pane Zatloukal,Umyslne jsem svuj prispevek theatralne zdramatizoval. Podstatna vypoved ale je:Panove, ktere mam na mysli, vydelavaji dost. K tomu by ale meli vlastnit dostatek velkorysosti a hrdosti platit dane v zemi, kde vetsinu svych penez vydelali. Kdyby tak cinili, bylo by urcite snazsi, tvorit statni rozpocet s dostatkem penez na zdravotnicvi, kulturu, socialni pojisteni a nekomercni vedu. (podmineno existenci slusnych politiku)
0 0
možnosti

Pavelzatloukal

22. 6. 2011 9:58
naprosto souhlas s tím co
naprosto souhlas s tím co píšete, já jsem podporovatel té myšlenky stejně, neskutečně mě točí to jaká je tady situace.Jen žiju v realitě a nechci držet černá / bílá. Krom toho i někdo tady chválil firmy jako Linet....odešel do Holandska, Bakala je tam a ještě se odstěhoval do Švýcarska, JT ani nemluvím, Penta, kdo z těch skupin je tady? Fakt je, že kamarád, který má velmi úspěšnou firmu na krmivo pro zvířata, když mu vstupoval britský investor z oboru, stěhovat musel do Holandska také, přes to nejel vlak....a jsme zpět u toho, že nad tím se má stát asi zamýšlet, proč to firmy dělají, co udělat pro to, aby se tak nedělo, ale ne jen represí, to není cesta. A pozor, bavíme se o Holandsku, Kypru, Británii, ne? Ne o žádných BVI a podobně.......P.
0 0
možnosti

Pavelzatloukal

22. 6. 2011 7:36
já už tady na to m plátku asi
já už tady na to m plátku asi skončím, to je jako diskuze na Blesku....když přijdu k Vám ať mi ukážete smlouvu kde jste prodal byt na souseda, ukážete mi jí? Ne, pošlete mě k šípku, že mi do toho nic není, tak proč by nám měl asi ukazovat jejich dohody? A neprohlásil ENIC, že to uzavřel? Jde mi jen o to, ať nejsme, jako cílovka tohoto média za pitomce, když hlásáme něco, co víme, že je úplně mimo realitu, co není opřené o nic. Pane Leko, podle mě máte před sebou ještě velký kus práce, ale tohle svým přístupem děláte trošku sám, vážně. Podívejte se na motejlek.com, podle mě moc dobře dělané médium, fakta, fakta, fakta. Čekal jsem to i u Vás, ostatní přispěvatele nesoudím, ale třeba máte jiný business model :) podle mě se nám musí všichni kolem těch firem smát, ať už ten Raška, nebo kellner, nebo Řebíček, možná i ten Janoušek, hřímáme tady a víme, že to nemá oporu v ničem P.
0 0
možnosti

Richard T.

22. 6. 2011 21:59
Vzdyt ja rikam takrka to same
Vzdyt ja rikam takrka to same co vy, viz. treti odstavec. Jo a Motejlek dobry, jsem platicim ctenarem. Nicmene to je proste jiny format webu. A i tam obcas jenom kecy z hospody. R
0 0
možnosti

Richard T.

21. 6. 2011 22:01
Natland
Vazeni,  to, ze Natland a nebo jakakoli jina firma vyda nejake prohlaseni neznamena, ze je to pravda. Ve sve podstate jde jen a jen o PR. Nedivim se, je to normalni prace jako kazda jina.  Je to par dni, co Natland vykladal, ze udelal dohodu s Enicem, pres svou spolecnost Viskontia (nebo jak se jmenuje, slysel jsem ve zpravach), kde vlastni 70%. At ukazou smlouvu, ze to byli oni, kdo koupil akcie dvou SPV od anglanu a ze to byli oni nebo ta jejich dcerina spolecnost, kdo poslal penize. Po prazskych hospodach se vyklada tahle story trochu jinak. Poukazuji jen na to, ze to, ze nekdo rika, ze neco koupil, neznamena, ze on je ten, kdo neco koupil. A to nejenom v pripade Natlandu. Dulezite je, kdo ve skutecnosti transakci financuje. A pozor, kdyz nekdo zacne vykladat napr., mame penize od banky XY, ktera nam to financuje, tak je mohou mit, nicmene to mohou byt jen penize pujcene proti penezum nejake osoby, ktera je ma v teze bance XY na privatnim uctu, nebo ve forme nejakeho papiru teze banky. Pak nezjistite nikdy nic. Nekdy si rikam, ze je to vsechno stene jedno.  Hlavne, ze jsme zdravy. R  
0 0
možnosti

M20a25r95t93i55n 24H50e65b26r

21. 6. 2011 16:57
vyzva k tridnimu boji
Je mi jedno, kdo opravdu a kolik. Podstatna vypoved clanku tohoto druhu je jednoznacna: Mame "Ceske Podnikatele" (obdivem na ne hledime, jak se prezentuji v limuzinach s tmavymi skly, obklopeni bodyguardy, pojmenuji sve firmy zvucnymi jmeny, za ktery by se nemusel zadny hollywoodsky film stydet) , kteri zongluji obrovskymi castkami a nemaji charakter k tomu sve penize nechat ve state, ktery jim umoznil k nim vubec prijit, nybrz je pekne nekam uklidi, jo aby nemuseli nahodou platit vice dani. To jsou totiz panove toho druhu, kteri privedli Recko k bankrotu, kteri nesou zasluhu za demolici fungujicich socialnich statu.Ukol svobodneho zurnalismu by mel byt, prestat s nimi jednat s respektem a odhalit jejich zlocineckou a nemoralni podstatu.
0 0
možnosti

Pavelzatloukal

22. 6. 2011 7:31
služby - třídní boj
pane Leko,přátelé,je to divné čtení, uznejte. Předně říkám, situace v republice stojí za velké ho....., souhlasím, myslím, že je to do nebe volající. Ale pokud se chceme bavit na úrovni manažerů, ekonomického média, nemáme se bavit racionálně? Tedy fakt je ten, že nějaký ten NATLAND koupil od soukromého subjektu, možná právě PPF, jeden z Vás trefně poznamenal, že víme prd, jestli říká PPF pravdu :) ale je to mezi subjekty na volném trhu, minoritní pozice, tedy co nám na tom vadí? Co je na tom špatně? Pořád se navážíme do akcií na majitele, chápu to, ale to je problém,pokud to já dobře chápu, u veřejných zakázek, tam kde někdo dělí naše, společné peníze. Ano, tam máme vědět komu, kolik, za jakých podmínek. A tam to nedostáváme, tam si to dělají jak se komu líbí. Ale proč odsuzujeme někoho za to, že dělá svůj business, privátní, jak dělá? Popravdě, pane redaktore, proč by měl primátor vědět kdo je minoritář ve firmě, kde má město majoritu? Díval jste se na to kolik akcionářů PS mají? Přijde mi to hon na čarodějnice, fakt ano. Však všimněte si: chceme vědět kdo je vlastník, ten NATLAND to netají, nikdo z novinářů nevypátral nějaké tajemství, mají to na rejstříku, tak kde je problém? A pak se objeví mudrc, který napíše "všichni víme, že to vlastní Janoušek a Hrdlička"....já se ptám jak to víme? Proto, že mají koupený nějaký ten Prominecon? A co když si ten Raška tu firmu koupil, protože to umí řídit? Nevlastní ti dva i třeba Metrostav? Podívejte se také na web, Metrostav má cca 80 procent businessu od města, všiml si toho někdo? Není to podezřelé? Třeba má Janoušek na Rašku a Koťátka nějaký vliv, třeba s nima i investuje, prd vím, ale ty moudra a honění čarodějnic mi přijde už přespříliž. A znovu, honíme je na špatném hřišti, hlídejme si veřejné peníze. A dávám za pravdu jednomu z kolegů, podívejte se, jak se hlasovalo na té VH PS, podle mě ten strašný NG hlasoval pro akcie na jméno, ne? A poslední, Janouška neznám, tedy krom toho co o něm čtu, ale pokud jeden z diskutujících napsal, že "je jasné, že Slavii si koupil Janoušek, Hrdlička a Řebíček", pak upřímně říkám, že jsou to docela fajn týpci, ne? Zachránit klub, to něco znamená, musí něco umět, pak jsou špatní? A všimněte si, dnes na stránkých týdne info, že mají zaručené informace o tom, že to NATLAND dělá pro kellnera :) Tedy jak to tedy je? Upřímně, neznal jsem je, neznám, ale mám pocit, že to není žádná rychlokvaška, mají tady něco za sebou, minimálně nám zdražují elektriku, mají toho největšího solárního hráče, ne? Ale když jsem si je dnes procházel, vypadají normálně, otevřeně a upřímně, mají kladné body za to, co předvádějí ve Slavii. Co od nich čtete, to se děje a má to býsledky. Jestli to prodají PPF, nebo jinam, asi business, to mi nepřijde špatné. Já bych fakt řešil státní správu, samosprávu, malé domu a nehonil někoho, kdo možná vydělává víc než potřebuje, možná zná lidi, které odsuzujeme, ale jinak jen nekrade, ale to je můj názor, možná nebudete souhlasit. Pane redaktore, držím palce, jen se bojím, že někdy ta touha to kauze trošku zaslepuje oči, ale držím palce, třeba se pletu a je ten Natland třídní nepřítel :) Jo a nevíte co znamená to jméno?
0 0
možnosti
Zdravím, Česká pozice není
Zdravím, Česká pozice není bulvár. Spekulace a odvolání se na dobře informované zdroje používají všechny noviny, i Financial Times a další.István Léko
0 0
možnosti

Petr T.

22. 6. 2011 12:18
česká pozice není bulvár
Jedna věc je předsevzetí, jedna věc je jeho naplnění. Někteří redaktoři České pozice bulvární metody používají. Bohužel to znehodnocuje celý projekt.
0 0
možnosti
Řada čtenářů upozorňuje
Řada čtenářů upozorňuje redakci České pozice na kauzy, které se týkají vlivných politiků a podnikatelů. Jen výjimečně ale souhlasí s tím, abychom je v článcích citovali. Jenže v mnoha případech potom nemůžeme informaci použít, protože nemáme žádný důkaz, který bychom v případě sporu mohli předložit u soudu. Po Praze koluje spousta spekulací, a netýkají se jen majitelů Natlandu. U soudu bychom ale s tvrzením, že "to přeci ví každý", neobstáli. Je nespravedlivé kritizovat média, že nepracují s informacemi, které veřejnost považuje za jednoduše prokazatelné.        
0 0
možnosti
Mírné zklamání? Nemyslím si.
Mírné zklamání? Nemyslím si. K ministrovi Chalupovi bych dodal jen tolik, že jsme mu dali - částečně - za pravdu. Jednou! A pravděpodobně naposled. Dívám-li se na tuto záležotost objektivně, tak Chalupa s kritikou ČNB měl pravdu. V jiných věcech ho zase nešetříme, můžete si přečíst řadu článků, kde je hlavním hrdinou.Co Vám mám říct k Natlandu? Píšete, že dobře vím, kdo tuto firmu vlastním. Já to nevím nevím a musím vycházet jen z toho, co mohu obhájit. Já nemám důkazy o tom, že firmu vlastní půl na půl Tomáš Hrdlička a Roman Janoušek. A věřte mi, že dost času a energie jsem věnoval tomu, abych vlastnickou strukturu Natlandu rozkryl. Vy to víte? Pokud ano, proč to nějakému novináři nesdělíte???A jaká slektivní slepota??? To mne fakt překvapuje. Když už se podepisujete jako whistleblower, tak nabízím Vám možnost spolupráce. Máte-li důkazy o tom, kdo ve skutečnosti vlastní Natland, přineste je a Česká pozice dokumenty otiskne. Promiňtě, ale z vaší utajené pozice je lehké kritizovat novináře, který svůj článek podepisuje svým jménem.Takže míč je na vaší polovině.István Léko 
0 0
možnosti

Whistleblower

21. 6. 2011 11:58
Zatím mírné zklamání...
Pane Lékó, ČP čtu často, ale čekal jsem od tohoto projektu mnohem více. Chcete opravdu něco rozkrýt? Proč nepojmenujete opravdový stav? Co je toto za článek? Je to asi jako s článkem o Chalupovi a Key Investments. Nejdřív to napálíte, a pak mu dáváte za pravdu? Vy přece velmi dobře víte, kdo vlastní Natland, ne? Roman Janoušek a Tomáš Hrdlička, 50:50 (ano, v obchodním rejstříku to není:). Logické je i to, že Slavii kupovali tito pánové s Alešem Řebíčkem. Pracuji v jedné pražské instituci již moc dlouho na to, abych mohl tolerovat tuto selektivní slepotu, kterou jsem od Vás nečekal. Navíc přece máte některé kamarády, kterých se můžete zeptat, protože v těchto strukturách figurují. WB  
0 0
možnosti