Křehké sochy plasticky vystupují z dvoumetrových kovových obdélníků. Jejich design je inspirovaný pohybem, jeho lehkostí a elegancí. „Snažil jsem se zachytit vrcholný moment sportovního výkonu a zachovat ho v jeho prchavé kráse,“ sdělil Velčovský. Autor použil odolné technické borosilikátové sklo, které se běžně používá na výrobu chemického a varného skla. Lehce nazelenalé trubičky skla jsou pečlivě vyskládány tak, aby tvořily siluety symbolizující tři známé sporty.
Ceny Czech Grand Design odhalily nominace. Kdo má šanci na výhru? |
Během vytváření skleněných sportovců vzpomínal Velčovský na všechny sportovní zápasy a akce, kterých se kdy zúčastnil. „Někdy jsem tak pohlcený atmosférou mače, energií sportovců a vzrušením diváků, že zapomenu utkání sledovat. Potom si druhý den musím najít záznam, abych vůbec viděl, co se dělo. Záznamy budou jednou jediným důkazem pozoruhodných sportovních výkonů lidstva zachovaným pro další generace. Série zdokumentovaných momentů zachycených z různých pohledů a úhlů. Tyhle momenty jsou přesně to, o čem moji Sportovci jsou,“ poznamenal výtvarník.
Sochy, které budou po skončení olympiády na prodej, ale nejsou jediným dílem, které Lasvit připravil. Firma dodala i trofeje pro české olympioniky. Každý český medailista dostane skleněnou trofej podle návrhu designérky Moniky Kořínkové. Ledově vypadající trofej s názvem Spirit je inspirovaná zimními krásami, ledem a sněhem. „Trofej symbolizuje houževnatost, vytrvalost a čistotu. Reprezentuje neutuchající energii a spirit,“ popsala designérka trofeje z ručně foukaného skla.
lasvitSklářská společnost Lasvit zaměstnává zhruba 350 lidí, roční obrat má přes miliardu korun. S výrobou sportovních trofejí a cen má bohaté zkušenosti. Trofeje pro české olympioniky dodával Lasvit už na olympijské hry v Soči a Riu de Janeiro. V minulých letech stál Lasvit také za trofejemi pro cyklistický závod Tour de France či pro tenisový turnaj Mubadala v Abú Dhabí. |