Sice problém chápu, ale osobně z povinné rezervace nijak nadšený nejsem. Restaurace má být místo, kam si zajdu, když mám náladu a chuť, a ne že se půl roku (měsíc, týden, to je jedno) předem musím objednat a zaplatit zálohu. U nějakých větších akcí budiž, ale večeře ve dvou?
Souhlasím. Není přece normální, aby hospodský plánoval hostům, kdy mají přijít. Buď je místo, nebo není.
Zálohu nevybírám od stálých zákazníků, pokud to nejde přes 10 tisíc kč. Jsem OSVČ od roku 1992, kdy zanikl podnik, ve kterém jsem byl od roku 1964 zaměstnán. Stát mi na moje podnikání nedal ani korunu, naopak mě hned od začátku buzeroval a házel klacky pod nohy ( např. stanovil, že musím složit 100.000,-kč, aby mi milostivě umožnil registraci s.r.o., takže zase kulový ) a pak to začalo, mám takovej jeden regál plný neodebraných objednávek - bez zálohy samozřejmě - je tam toho za bratru 20.000,-kč - takže záloha a basta. Hezký den přátelé
Nezastávám se lidí, kteří jsou líní zrušit svou rezervaci, ale ta všeobecná byrokratizace pohostinství mi přijde otřesná. Návštěva restaurace není návštěva úřadu. Má to být něco příjemného, host se má cítit vítaný a hýčkaný, ne jako petent v kafkovském románu, který musí plnit další a další podmínky, aby byl milostivě připuštěn...
Nikdo vás přeci k tomu nenutí, Je na vás, zda si uděláte rezervaci nebo to risknete, že bude plno. Když jdu normálně na oběd, večeři či pivo tak se asi na rezervaci vykašlu. Když chci s větší společností tak raději rezervuji.