Incident se stal v pondělí na letišti Johna Waynea v Orange County. Ford svůj lehký jednomotorový letoun Aviat Husky navedl na špatnou dráhu, když místo ranveje zamířil na vedlejší pojezdovou dráhu. Na té jel směrem k začátku ranveje Boeing 737-800 American Airlines, let AA1546 do Dallasu. Na palubě bylo 110 pasažérů a šest členů posádky.
Ford nad velkým dopravním strojem v malé výšce přeletěl a podle NBC krátce na to zavolal řídící věž a ptal se, zda „měl být ten stroj aerolinek pode mnou?“ Dispečeři ho pak informovali, že přistál na špatné dráze, čím porušil federální bezpečnostní pravidla. Boeing 737 poté bezpečně odletěl s několikaminutovým zpožděním.
Podle FAA dostal Ford řádné instrukce ke správnému přistání a dispečerům potvrdil, že jim rozumí. Trest za porušení pravidel může být v rozsahu od vytýkacího dopisu až k sebrání pilotní licence.
Forda šetří FAA už poněkolikáté. V roce 2015 musel nouzově přistát se svým létajícím veteránem z druhé světové války na golfovém hřišti v Los Angeles. Přední část letadla byla zničena, Ford se vážně zranil. V roce 1999 při výcviku s vrtulníkem v Kalifornii také prodělal nouzové přistání, při kterém stroj poškodil. V roce 2000 jeho letadlo s šesti lidmi na palubě vyjelo při nouzovém přistání z dráhy v Nebrasce.
Ford je však lidmi z leteckých kruhů považován za výtečného a velmi zkušeného pilota. Při přistání na golfovou dráhu v roce 2015, zaviněné poruchou motoru, podle svědků zabránil tragédii, když s nefungujícím motorem dokázal obletět obydlenou oblast a přistát na bezpečném místě.
K poslednímu incidentu se Ford ani jeho mediální zástupci zatím nevyjádřili.