Neděle 2. dubna 2023, svátek má Erika
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Móda

Osvěžující stáří. Opravdovost teď prodává víc než neisnpirativní puberťáci

Tvář plná vrásek herce Steva Buscemiho neoznamuje příchod tuhé zimy, ale svěžího jara. Pro svou novou jarní kampaň si komika vybrala značka Kith. foto: Kith

Květinářství slibují prodejem strakatých petrklíčů příchod jara už od konce Vánoc, nadějný jarní závan ale přinesly až kolekce módních domů. Sluneční brýle, krátké nohavice a květinové vzory na lehkých bundách se objevily i v nové řadě oblečení newyorské značky Kith.
  5:00

Možná vám její jméno nic neříká, ale vězte, že značku založil v roce 2011 podnikatel Ronnie Fieg. Ten patří mezi obdivovatele streetwearové módy, je vášnivým sběratelem tenisek i jejich designérem. Svou kariéru ostatně nastartoval už ve dvanácti letech, když v teniskovém obchodě svého strýce pracoval jako skladník. 

Od plnění regálů se hoch vypracoval na prodejce, přes nákupčího až na spolupracovníka těch největších gigantů vyrábějících šněrovací obutí. Dnes Fiegova značka obléká muže, ženy i dětské zákazníky a kromě módy má i dceřiné koktejlové bary, v nichž nabízí cereálie a další americké laskominy.

Ovšem zpět k nedočkavému čekání na jaro a odhození zimních kabátců. Značka Kith totiž pro propagaci své poslední kolekce nezvolila růžolícího modela, jehož překypující mládí by se k jaru pravděpodobně více hodilo, ale čtyřiašedesátiletého herce Steva Buscemiho. Komik, kterému režiséři svěřují role paranoiků a exotů, v kampani pózuje uprostřed uměle vytvořených záhonů vysázených květin.

Hvězda seriálu Rodina Sopranů, dojáku Armageddon i podivín z nezávislého snímku Paříži, miluji tě kombinuje květinové potisky na teplákovce, baseballovou kšiltovku s pulovrem a tenký svetr s načrtnutou mapou Tokia. V navrstvené košili, mikině a prošívané bundě působí jako turista, rybář nebo vymóděný fanoušek na zápasu New York Yankees.

Sázka na seniora, jehož svalstvo už se nachází ve stadiu ochablém, je možná v módě, kterou často prodává mládí vylepšené kapkou botoxu, překvapivou volbou. Přesto obsazení právě excentrického Buscemiho působí v nové kolekci Kith svěžeji, než kdyby značka uplatila ke spolupráci o pár desítek let mladšího hezouna.

Představitel neurotických figurek a oblíbenec bratří Cohenů sice nezapadá do kategorie hollywoodských krasavců a nemá ani Instagram, zato je mnohem upřímnější. A právě opravdovost teď prodává nejvíc. Doby, kdy nám tričko chtěli prodat mladí, hubení a bez chybičky, jsou snad pryč, protože co je na puberťácích asi tak inspirativního?

Módní svět proto do svých řad přijímá i starší ročníky. Jen si vezměte takovou Pavlínu Pořízkovou! Jako dvacetiletá propagovala v bílých bikinách plechovku dietního Spritu. Dnes je legendární české supermodelce šestapadesát a v černých plavkách dělá reklamu na kosmetiku. Ptá se v ní: „Stárnu, a co je na tom špatného?“

A tak kromě toho, že budou trendy žluté mokasíny, zemité tóny a patchworkové svetry, senior Steve Buscemi oznamuje světu, že být v kategorii 60+ neznamená být po smrti. Naopak! Tvář s pytlíky pod očima je v kombinaci s potiskem blankytně modré oblohy na bundě velmi osvěžují. Ach, jak jen je krásné být obyčejným člověkem.