Rádoby Marlene Dietrichové se v pondělí procházely po molu v oděvech ze slonovinového hedvábí se zářícím výstřihem posázeným perlami a jejich ladné kroky odpovídaly velmi ležérní módě, kterou má tato řada ztělesňovat. "Má to být přepychová móda, jednoduchá elegance," uvedl návrhář Chanelu Karl Lagerfeld.
Obvykle bláznivý zástup módních znalců, z nichž většina kvůli této přehlídce cestovala přes půl světa, pojal událost s ledabylou letní nonšalancí z lehátek a zpod slunečníků. Dav zvyklý sprintovat od jedné akci k druhé kvůli roztodivným kolekcím, přivítal volnočasovou show, která začala s hodinovým zpožděním, jako milou změnu. Během čekání vybraná módní elita, většinou oblečená v černém či bílém modelu od Chanelu, usrkávala šampaňské a zobala mandle, zatímco ji opalovalo jižní slunce.
Modelky na molu předvedly kostýmky s tužkovými sukněmi s oslnivými knoflíky a dlouhé plisované šaty z krémového hedvábí, které se podobaly tenisovým sukním ze 40. let. Lze si představit, že hollywoodská múza Blake Livelyová nebo francouzská herečka Clemence Poesyová, polehávající při přehlídce na lehátcích si vypůjčí jednu z dlouhých, perlami posázených rób a projdou se v nich po červeném koberci v Cannes.
Obuv modelek, kozačky sahající až ke kolenům, které vypadaly, jako by byly spojeny s flip-flopy, se možná bude hůře prodávat, soudí agentura AP, ale u Chanelu člověk nikdy neví. Vypadá to, že cokoli značka nabídne, je neodvratitelně hit.
Když Livelyová, oblečená do černého blejzru s flitry a krátké sukně, čekala na přijetí u Lagerfelda, udělala pár fotografií západu slunce nad středozemním mořem, což upoutalo pozornost jejích fanoušků, kteří si ji hned začali fotit.
"Tohle je o ženách z Cannes, ženách, které nosí s plavkami pravé perly a diamanty," řekl Lagerfeld. "Nakonec vlastně nelze nosit nepravé perly do vody," konstatoval proslulý návrhář.