23. listopadu 2018 7:42, aktualizováno  11:32 Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Asiatka konzumující pizzu hůlkami? Zboží zmizelo z e-shopu kvůli rasistické reklamě

Číňanka konzumující pizzu hůlkami v reklamním spotu značky Dolce&Gabbana. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Číňanka konzumující pizzu hůlkami v reklamním spotu značky Dolce&Gabbana. | foto: Dolce & Gabbana

PEKING Řada čínských e-shopů stáhla ze svých webů zboží italského módního domu Dolce & Gabbana (D&G) v reakci na sérii reklamních spotů této značky, kterou čínské celebrity na sociálních médií označily za rasistickou.

Číňanka se v reklamě pokouší hůlkami konzumovat typické italské pokrmy - pizzu, špagety či sicilské cannoli. D&G tak láká na plánovanou módní přehlídku v Šanghaji, již později zrušila. Návrháři se za spornou reklamu omluvili.

Rozhořčení umocnil komentář původem údajně z Instagramu návrháře značky Stefana Gabbany, který také koloval po čínském internetu. Gabbana v něm mluví o „špinavé, smradlavé a nevzdělané čínské mafii“ a přidává nelichotivý emotikon. Módní dům později oznámil, že se do návrhářova instagramového účtu i účtu značky někdo naboural.

Návrháři se omluvili za nedorozumění

„Omlouváme se za nedorozumění,“ uvedli Dolce a Gabbana ve videu, v němž ujišťují, že byli vychováni k respektu k různým kulturám a že Čínu a její kulturu milují. Na závěr řeknou „promiňte“ v mandarínštině.

Čínští zákazníci zaplatí v rámci celého světa přes třetinu výdajů za luxusní zboží a čím dál častěji si tyto produkty kupují spíše na domácím trhu než během zahraničních cest.

Třebaže se značka D&G pokouší v Číně více prosadit, nejde o první faux pas, kterého se zde dopustila. Naposledy módní dům vzbudil rozhořčení na sociálních sítích reklamami, jež ukazovaly temné stránky čínské každodennosti.

ČTK

Najdete na Lidovky.cz