Oblečené sochy a projekt Prevleknise.cz se sice zpočátku prezentoval jako forma streetartu, celou akci si ale zaplatila firma vyrábějící košile.
Koordinovaná skupina lidí oblečených do červenobílých stejnokroků začala pracovat ráno o půl osmé u sousoší před Národním muzeem (NM). Do pánských a dámských košil převlékla jednotlivé sochy, které nesou jména Čechie, Morava, Slezsko, Vltava a Labe a vznikly v roce 1895. Zatímco na jiných místech se sochy v košilích vyhřívaly déle, u muzea se projektu nedařilo. Zástupci NM zakročili a košile asi po půl hodině zmizely.
Oficiální vysvětlení záměru aktivistů znělo, že se snažili oživit prostor. "Cílem je poukázat na šeď v našich ulicích, na to, že jinde ve světě to mnohem víc žije," řekl jeden z mediálních zástupců akce Petr Lemoch.
Poté přiznal, že jde o akci placenou klientem. Projekt Prevleknise.cz má vlastní webové stránky s odklikem na Facebook a internetové stránky firmy vyrábějící košile.
Podobný projekt oblékání soch uskutečnily v březnu zástupkyně ženských organizací. Několik soch žen opatřily cedulkami s hesly odmítajícími tradiční ideál krásy, prezentovaný mužskýma očima. Také jejich cílem se stala mimo jiné Dívka s holubicí na náměstí Míru.