Úterý 31. března 2020svátek má Kvido 4 °C sněhové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Co chtějí Češi? Nejrychleji roste popularita čtyřvrstvého toaletního papíru

Toaletní papír | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Toaletní papír | foto: Reprofoto

V Česku se nejvíce prodává třívrstvý toaletní papír, jeho podíl na trhu dosahuje 60 procent. Nejrychleji roste popularita čtyřvrstvých papírů, zájem o ty levnější naopak klesá. Zhruba 85 procent prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. Vyplývá to z analýzy obchodů Albert. Na dnešek připadá Mezinárodní den toalet.

Trendem v nákupech toaletních papírů je hebkost a měkkost. Roste zájem o čtyřvrstvý papír. „Přestože čtyřvrstvý toaletní papír je v celkovém srovnání spíše na okraji zájmu českých zákazníků, řadí se k nejrychleji rostoucím zbožím v tomto segmentu,“ uvedla manažerka oddělení nepotravinového sortimentu obchodů Albert Aneta Jiroutová.

Poptávka po levnějších jedno či dvouvrstvých papírech klesá. „Trend v této oblasti je postupný přesun z dvojvrstvého na třívrstvý. Už nyní je vidět prudký růst v desítkách procent vlhčeného toaletního papíru,“ potvrdil manažer drogerie a kosmetiky e-shopu Rohlik.cz Jiří Franz.

Co se týká vůně, preferují Češi podle údajů Alberta klasiku, 85 procent prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. „O parfémované papíry je zájem minimální. Lidi se toho z dermatologických důvodů bojí,“ dodal Franz.

Z parfemovaných toaletních papírů je jednoznačně nejoblíbenější heřmánkový. Neparfemuje se papír samotný, ale pouze rulička. Limitované edice s obrázky pak hrají prim u zákazníků hlavně na jaře a v zimě.

Spotřebitelé upřednostňují nákup větších balení po osmi, 16 nebo 24 rolích. Jejich nákupy mají rostoucí tendenci. Opačný trend je u balení, kde jsou jedna až čtyři role. „Celková poptávka po toaletních papírech je stabilní, s dlouhodobým růstem v jednotkách procent,“ dodala Jiroutová.

Vlhčené ubrousky jsou problém

Problémy vodohospodářským společnostem působí v posledních letech vlhčené ubrousky, které lidé splachují do toalet. Testem rozložitelnosti, jehož výsledky minulý týden zveřejnila britská BBC, neprošel žádný typ vlhčených ubrousků, které se v Británii prodávají jako „splachovatelné“. Podle dodavatelů vody ubrousky po spláchnutí zůstávají v celku a ucpávají kanalizaci. Například v Praze takových případů ale nepřibývá. „Za Pražské vodovody a kanalizace to problém je, ale nějak výrazně se nezhoršuje,“ uvedl mluvčí PVK Tomáš Mrázek.

Toaletní papír.

Vynález toaletního papíru se datuje do 14. století. První toaletní papír byl vyroben pro čínského císaře. Na počátku 17. století se staly běžným toaletním papírem noviny. První toaletní papír podobný tomu dnešnímu, byl vyroben v roce 1778. V průběhu 19. a 20. století vznikl perforovaný toaletní papír, papír vícevrstvý, recyklovatelný a vlhčený.

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Folksam je na trhu od roku 1908 a patří k největším švédským pojišťovnám. Od... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Filip Dolenský, profesionální hráč počítačových her | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!