Pondělí 19. dubna 2021svátek má Rostislav 10 °C občasný déšť Předplatné LN
Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Co chtějí Češi? Nejrychleji roste popularita čtyřvrstvého toaletního papíru

Toaletní papír | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Toaletní papír | foto: Reprofoto

V Česku se nejvíce prodává třívrstvý toaletní papír, jeho podíl na trhu dosahuje 60 procent. Nejrychleji roste popularita čtyřvrstvých papírů, zájem o ty levnější naopak klesá. Zhruba 85 procent prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. Vyplývá to z analýzy obchodů Albert. Na dnešek připadá Mezinárodní den toalet.

Trendem v nákupech toaletních papírů je hebkost a měkkost. Roste zájem o čtyřvrstvý papír. „Přestože čtyřvrstvý toaletní papír je v celkovém srovnání spíše na okraji zájmu českých zákazníků, řadí se k nejrychleji rostoucím zbožím v tomto segmentu,“ uvedla manažerka oddělení nepotravinového sortimentu obchodů Albert Aneta Jiroutová.

Poptávka po levnějších jedno či dvouvrstvých papírech klesá. „Trend v této oblasti je postupný přesun z dvojvrstvého na třívrstvý. Už nyní je vidět prudký růst v desítkách procent vlhčeného toaletního papíru,“ potvrdil manažer drogerie a kosmetiky e-shopu Rohlik.cz Jiří Franz.

Co se týká vůně, preferují Češi podle údajů Alberta klasiku, 85 procent prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. „O parfémované papíry je zájem minimální. Lidi se toho z dermatologických důvodů bojí,“ dodal Franz.

Z parfemovaných toaletních papírů je jednoznačně nejoblíbenější heřmánkový. Neparfemuje se papír samotný, ale pouze rulička. Limitované edice s obrázky pak hrají prim u zákazníků hlavně na jaře a v zimě.

Spotřebitelé upřednostňují nákup větších balení po osmi, 16 nebo 24 rolích. Jejich nákupy mají rostoucí tendenci. Opačný trend je u balení, kde jsou jedna až čtyři role. „Celková poptávka po toaletních papírech je stabilní, s dlouhodobým růstem v jednotkách procent,“ dodala Jiroutová.

Vlhčené ubrousky jsou problém

Problémy vodohospodářským společnostem působí v posledních letech vlhčené ubrousky, které lidé splachují do toalet. Testem rozložitelnosti, jehož výsledky minulý týden zveřejnila britská BBC, neprošel žádný typ vlhčených ubrousků, které se v Británii prodávají jako „splachovatelné“. Podle dodavatelů vody ubrousky po spláchnutí zůstávají v celku a ucpávají kanalizaci. Například v Praze takových případů ale nepřibývá. „Za Pražské vodovody a kanalizace to problém je, ale nějak výrazně se nezhoršuje,“ uvedl mluvčí PVK Tomáš Mrázek.

Toaletní papír.

Vynález toaletního papíru se datuje do 14. století. První toaletní papír byl vyroben pro čínského císaře. Na počátku 17. století se staly běžným toaletním papírem noviny. První toaletní papír podobný tomu dnešnímu, byl vyroben v roce 1778. V průběhu 19. a 20. století vznikl perforovaný toaletní papír, papír vícevrstvý, recyklovatelný a vlhčený.

V křečových žilách může být i litr krve, varuje primář Schütz

Primář Žilní kliniky Ota Schütz | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Viditelně rozšířené žíly, těžké nohy či pocit mravenčení. Potíže s křečovými žílami neboli varixy trápí v populaci...

Velký test samotestů na covid: Kapesní laboratoř vám dá naději, nikoliv jistotu

Testovací sady na přítomnost viru SARS-CoV-2 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Chcete do práce nebo na návštěvu k příbuzným? Budete-li mít štěstí, třeba na vás vyjde vhodný test na covid. Pečlivě...

KOMENTÁŘ: Na dveře klepe obří inflace. A bát by se měla i česká vláda

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium V Americe probíhá obří záchrana ekonomiky na dluh. Do toho všude zdražuje ropa i potraviny. Svět se opět začíná bát...

SOUTĚŽ: Vyhrajte pomůcku, na které se děti naučí bezpečně padat a lézt
SOUTĚŽ: Vyhrajte pomůcku, na které se děti naučí bezpečně padat a lézt

Soutěžte o Climbou žebřík – pomůcku, která dětem poskytne bezpečnou možnost rozvíjet pohybové dovednosti a budovat sílu. Jeho výška je pro děti...