Pondělí 27. června 2022, svátek má Ladislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Co chtějí Češi? Nejrychleji roste popularita čtyřvrstvého toaletního papíru

Magazín

  5:38
V Česku se nejvíce prodává třívrstvý toaletní papír, jeho podíl na trhu dosahuje 60 procent. Nejrychleji roste popularita čtyřvrstvých papírů, zájem o ty levnější naopak klesá. Zhruba 85 procent prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. Vyplývá to z analýzy obchodů Albert. Na dnešek připadá Mezinárodní den toalet.

Toaletní papír foto: Reprofoto

Trendem v nákupech toaletních papírů je hebkost a měkkost. Roste zájem o čtyřvrstvý papír. „Přestože čtyřvrstvý toaletní papír je v celkovém srovnání spíše na okraji zájmu českých zákazníků, řadí se k nejrychleji rostoucím zbožím v tomto segmentu,“ uvedla manažerka oddělení nepotravinového sortimentu obchodů Albert Aneta Jiroutová.

Netradiční pokuta. Výrobce toaletního papíru musí zaplatit odškodné každému Chilanovi

Poptávka po levnějších jedno či dvouvrstvých papírech klesá. „Trend v této oblasti je postupný přesun z dvojvrstvého na třívrstvý. Už nyní je vidět prudký růst v desítkách procent vlhčeného toaletního papíru,“ potvrdil manažer drogerie a kosmetiky e-shopu Rohlik.cz Jiří Franz.

Co se týká vůně, preferují Češi podle údajů Alberta klasiku, 85 procent prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. „O parfémované papíry je zájem minimální. Lidi se toho z dermatologických důvodů bojí,“ dodal Franz.

‚Splachovatelné‘ vlhčené utěrky se při testech nerozložily, ucpávají kanalizaci

Z parfemovaných toaletních papírů je jednoznačně nejoblíbenější heřmánkový. Neparfemuje se papír samotný, ale pouze rulička. Limitované edice s obrázky pak hrají prim u zákazníků hlavně na jaře a v zimě.

Spotřebitelé upřednostňují nákup větších balení po osmi, 16 nebo 24 rolích. Jejich nákupy mají rostoucí tendenci. Opačný trend je u balení, kde jsou jedna až čtyři role. „Celková poptávka po toaletních papírech je stabilní, s dlouhodobým růstem v jednotkách procent,“ dodala Jiroutová.

Vlhčené ubrousky jsou problém

Problémy vodohospodářským společnostem působí v posledních letech vlhčené ubrousky, které lidé splachují do toalet. Testem rozložitelnosti, jehož výsledky minulý týden zveřejnila britská BBC, neprošel žádný typ vlhčených ubrousků, které se v Británii prodávají jako „splachovatelné“. Podle dodavatelů vody ubrousky po spláchnutí zůstávají v celku a ucpávají kanalizaci. Například v Praze takových případů ale nepřibývá. „Za Pražské vodovody a kanalizace to problém je, ale nějak výrazně se nezhoršuje,“ uvedl mluvčí PVK Tomáš Mrázek.

Toaletní papír.

Vynález toaletního papíru se datuje do 14. století. První toaletní papír byl vyroben pro čínského císaře. Na počátku 17. století se staly běžným toaletním papírem noviny. První toaletní papír podobný tomu dnešnímu, byl vyroben v roce 1778. V průběhu 19. a 20. století vznikl perforovaný toaletní papír, papír vícevrstvý, recyklovatelný a vlhčený.

Nadané děti mají společné rysy. Rodiče to někdy nepoznají, říká expert Mensy

Premium Pouhá dvě promile populace – tedy jenom jeden člověk z pěti set – má IQ vyšší než 150. Zhruba každý padesátý má přes...

Cesta do Chorvatska 2022: Jak projet rozkopané Slovinsko a tankovat v Maďarsku

Premium Dobrá zpráva pro dovolenkáře mířící autem na Jadran. Cesta byla letos hladká, na nejrychlejší trase přes Vídeň, Graz...

Ekonomie hlouposti: počet hlupáků „v oběhu“ je vyšší, než si myslíte

Premium Hloupí lidé patří ekonomicky k nejnebezpečnějším. Za hloupé je třeba považovat ty, kteří škodí druhým i sobě samým. V...

Právě čtete

      Mohlo by vás zajímat