Úterý 16. července 2024, svátek má Luboš
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Německý Bielefeld vypsal soutěž o milion. Soutěžící měli předložit nevyvratitelný důkaz o neexistenci města

Magazín

  8:04
BELEFELD (NĚMECKO) - Zhruba dva tisíce lidí z celého světa se zapojily do soutěže o milion eur (25,8 milionu korun), kterou vyhlásil severoněmecký Bielefeld. Jedinou podmínkou pro zisk pohádkové výhry přitom bylo, aby soutěžící předložili nevyvratitelný důkaz, že toto město s více než 300 000 obyvateli ve skutečnosti vůbec neexistuje. Informovala o tom agentura DPA.
Eura (ilustrační fotografie).

Eura (ilustrační fotografie). foto: Reuters

Bielefeldská turistická centrála, která soutěž v srpnu vypsala, se rozhodla využít ve svůj prospěch toho, že je město už od devadesátých let terčem posměchu. Vtipálci totiž tvrdí, že Bielefeld ve skutečnosti neexistuje.

CDU a SPD ve volbách uspěly s odřenými zády, na něž dýchá Alternativa pro Německo

Poprvé o takzvaném bielefeldském spiknutí napsal v satirickém článku student Achim Held už v roce 1994 a od té doby teorie o neexistenci města získala značnou popularitu. Pochybnosti o tom, zda je město ve východní části Vestfálska skutečné, v roce 2012 v žertu vyjádřila dokonce i kancléřka Angela Merkelová. Satirická spiklenecká teorie se postupem času natolik ujala, že se do jisté míry stala součástí identity Bielefeldu.

Německo nasadilo do boje proti kůrovci armádu. Vojáci se od rána přemísťovali do saských lesů

Lhůta pro zaslání soutěžích příspěvků, které měly prokázat, že je město smyšlené, vypršela ve středu. Nyní budou zaměstnanci turistické centrály jednotlivé důkazy prověřovat. Přizvat k tomu hodlají i „experty“. Z jakého oboru budou, ale německá média nezmiňují. O tom, zda se některému z dvou tisíc soutěžících podařilo zaslat nevyvratitelný důkaz o neexistenci Bielefeldu, má být jasné 17. září.

„Reakce z celého světa na naši akci jsou prostě k neuvěření a zajistily našemu týmu veselé a intenzivní dny,“ uvedl jednatel centrály Bielefeld Marketing Martin Knabenreich. Navzdory tomu, že se marketingová akce dočkala v Německu značné pozornosti, doufá vedení města, že soutěž bude tečkou za 25 lety satirických spekulací o tom, zda Bielefeld není pouze smyšlený.

Autor:

Kompletní péče o pleť v jedné tyčince? Podle Manufaktury to jde
Kompletní péče o pleť v jedné tyčince? Podle Manufaktury to jde

Na cestách může být péče o pleť a pokožku náročná. Abyste s sebou nemusela neustále nosit denní a noční krém, sérum, balzám či masku, přišla...