Úterý 6. června 2023, svátek má Norbert
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Zdraví

Nenápadné body, které mohou za bolest krční páteře. Jak uvolnit svalové napětí?


Bolest krční páteře (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

Premium
Hrbení se u počítače, neustálé hledění do mobilu, nadměrný stres i prochladnutí. To vše jsou příčiny bolestí krční páteře, které patří mezi nejčastější zdravotní potíže současné civilizované populace.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Vyzkoušet 10 dní zdarma

V digitálním věku je krční páteř jednou z nejvíce namáhaných, a tedy zranitelných a problematických částí lidského těla. Až polovina dospělých má v průběhu života vlastní zkušenost s bolestí krční páteře a přibližně desetina z nich má tyto obtíže vícekrát než jednou měsíčně.

„Několikahodinová práce u počítače, dlouhé sezení za volantem, ale i mnoho manuálně zaměřených pracovních pozic nutí člověka držet hlavu v dlouhodobém předsunu a zároveň horní krční páteř v mírném záklonu. Vzniká svalová dysbalance mezi povrchovými a hlubokými svaly krční páteře. Pokud se problém dlouhodobě neřeší, velké napětí v šíjových svalech se zřetězí do dalších částí těla. Chronické bolesti ramen, migrény, brnění rukou, to vše jsou nejčastější případy plynoucí ze špatné funkce horní krční páteře,“ popisuje hlavní fyzioterapeutka FYZIOkliniky Iva Bílková.

Tento text je součástí prémiového obsahu pro předplatitele

Dočtěte článek až do konce

Jako člen navíc:

  • Máte k dispozici více jak 30 000 prémiových textů na Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Získáte přístup ke všem našim novinám a časopisům online a zdarma
  • Přednostně pořídíte vstupenky na koncerty v síti Ticketportal a mnohem více
Máte už aktivní předplatné? Přihlásit se