Pátek 1. března 2024, svátek má Bedřich
130 let

Lidovky.cz

Zdraví

Probudíte se čtyřicetkrát za hodinu, bolí vás ráno čelist? Naučte se rozpoznat spánkové problémy


Potíže se spánkem | foto: Shutterstock

Premium Doporučujeme
Ráno se probudíte a říkáte si: to zas byla noc. Jste rozlámaní, nevyspalí a unavení. A další noc znovu. Nejste sami, problémy se spaním má každý třetí Čech.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit se slevou až 45 %

Klidný a dostatečně dlouhý nepřerušovaný spánek je základem pro psychickou i fyzickou pohodu. Nedostává-li se nám ho, jsme unavení a podráždění, inklinujeme k pojídání sladkostí a mohou se u nás objevit mnohé závažné nemoci. Výzkumy prokázaly souvislost dlouhodobého ponocování se vznikem obezity a mnoha dalšími problémy od infekční náchylnosti po cukrovku a celkově oslabený imunitní systém. To, kolik hodin máme spát, abychom se cítili dobře, je individuální. Obecné doporučení osmi hodin nemusí platit pro každého.

„Jednoduše řečeno – máte spát tak dlouho, abyste ráno byli úplně odpočatí, zvládli svoji práci a během celého dne si udrželi pozornost. Podle lékařských studií je sice optimální doba spánku zhruba osm hodin, ale některým lidem prostě stačí pět hodin a jiní zase potřebují spát déle,“ říká MUDr. Jana Vyskočilová, vedoucí spánkové laboratoře v EUC Klinice Plzeň a předsedkyně České společnosti pro spánkovou medicínu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit
+ 2 měsíce zdarma na Canal+
Premier League WTA

Roční

490
890 Kč
Předplatit
Ušetříte 400 Kč
Následně 890 Kč/rok
+ 2 měsíce zdarma na Canal+
Premier League WTA

Dvouleté

990
1 690 Kč
Předplatit
Ušetříte 700 Kč
Následně 1690 Kč/2 roky
+ 2 měsíce zdarma na Canal+
Premier League WTA

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor:
Témata: spánek