Středa 22. května 2024, svátek má Emil
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Zdraví

Spánek nic nenahradí. Kdy naposledy jíst a jak pomůže tenisák proti chrápání?


Potíže se spánkem | foto: Shutterstock

Premium Doporučujeme
Kvalitní a dostatečně dlouhý spánek je pro organismus důležitý. Ponocování, těžká strava, káva, alkohol či koukání do mobilu ho ale narušují, vy se pořádně nevyspíte a druhý den si připadáte jako po „flámu“. Jak se tedy na spánek připravit? Čeho se vyvarovat a co naopak kvalitnímu vyspání pomáhá?

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Spánkovým problémům lze mnohdy předejít. Před usnutím se vyvarujte zvýšené tělesné aktivity, tedy cvičení nebo těžké manuální práci. Průběh usínání narušuje i příjem většího množství potravin, těžkých, kořeněných a sladkých pokrmů. Ty byste neměli jíst alespoň čtyři hodiny před ulehnutím.

„Kouření před spánkem také narušuje jeho průběh – nikotin má stimulační účinky. A ani pověstná sklenička paradoxně není ideální řešení, zvlášť pokud je jich více. Vliv alkoholu na lepší kvalitu spánku nebyl jednoznačně potvrzen,“ říká MUDr. Jana Vyskočilová, vedoucí spánkové laboratoře v EUC Klinice Plzeň a předsedkyně České společnosti pro spánkovou medicínu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor:
Témata: spánek, Chrápání