Lidovky.cz: Ve kterých obdobích roku bývají marketingové útoky například farmaceutických firem na zákazníky největší a proč?
Vrcholu dosahují v obdobích, kdy je zvýšená poptávka po léčbě nebo prevenci onemocnění. Tedy také v období Vánoc a s nimi spojeném obdarovávání, kdy bývá naše zdraví ohrožováno respiračními chorobami. Farmaceutické společnosti pak intenzivněji propagují své produkty.
Psychologické pozadí spočívá v tom, že lidé jsou v těchto obdobích citlivější k otázkám zdraví. Strach z onemocnění a touha po prevenci vedou k vyšší vnímavosti vůči reklamním sdělením, která slibují řešení zdravotních problémů a posílení zdraví a imunity. Lidé hledají jistotu a bezpečí, což farmaceutické firmy využívají ve svých kampaních.
Lidovky.cz: Mají ještě nějakou zbraň?
Také využívají psychologického efektu „nového začátku“.